آی تی جار ITJAR.BLOG.IR

وبلاگ فناوری اطلاعات آی تی جار

آی تی جار ITJAR.BLOG.IR

وبلاگ فناوری اطلاعات آی تی جار

مشخصات بلاگ
آی تی جار            ITJAR.BLOG.IR

به نام خدا
باسلام خدمت تمامی کاربران فارسی زبان
این وبلاگ رو برای کمک کردن به شما درباره
مسائل رایانه ای ساختم
امیدوارم به درستی ازش استفاده کنید
تمامی سایت هاووبلاگ هایی که تمایل دارند
بااین وبلاگ لینک کنند
درصورت سیاسی نبودن اطلاع دهند
تابه لینک اضافه شوند
لطفا در انجمن گفت و گو این وبلاگ عضو شوید و مارا در ارائه اطلاعات بهتر یاری کنید.
با تشکر گروه فناوری اطلاعات آی تی جار

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

با 10 ابزار جالب دهه نود آشنا شوید!(نوستالژی)

چهارشنبه, ۶ فروردين ۱۳۹۳، ۰۲:۰۴ ق.ظ
شاید بیان این مسئله که بزرگ شدن در دهه نود تجربه ای عالی و فراموش نشدنی برای کودکان بوده دور از حقیقت نباشد. دوره ای را به خاطر بیاورید که کودکان تنها برای نفس وجودی خود بازی از آن لذت می بردند، نه اینکه توسط بازی‌ها گروگان گرفته شده و تحت سلطه بازی درآیند.
با 10 ابزار جالب دهه نود آشنا شوید!

 

دوره ای که وقتی فیلم "تنها در خانه" اکران شده بود، تاک بوی که در این فیلم مورد استفاده قرار گرفته بود به دلیل استقبال بالای عموم حتی در سوپر مارکت ها هم به فروش می رسید. لحظات خوش گوش دادن به موسیقی وقتی دیسکمن تان داخل کوله پشتی همیشه و همه جا همراهتان بود. ممکن است این وسایل به اندازه آی‌پد، آیفون، لپ‌تاپ و یا ایکس‌باکس 360 جذاب نبوده باشند، اما کودکی ما را به بهترین دوران زندگی‌مان تبدیل کردند. با ما همراه باشید تا خاطرات قدیمی تان را زنده کنیم و سرگرمی های دوران کودکی را که همه ما نسبت به آن ها حسی عمیق و نوستالژیک داریم از نو مرور کنیم.

 

تاماگوچی

 

 

نام این ابزار برگرفته از دو واژه ژاپنی تاماگو به معنای تخم مرغی‌شکل و اوچی به معنی مراقبت کردن شکل گرفته است. این محصول در سال 1996 و در ژاپن تولید شد و تبدیل به یکی از پرطرفدارترین سرگرمی‌های دهه نود گشت. اولین ابزار دیجیتالی دست آموزی که بچه ها با دیدنش در مغازه ها دچار غش و ضعف می شدند. یک گجت تخم مرغی شکل با سه دکمه که به شما اجازه می‌داد از جاندار مجازی دست آموز که انتخاب کرده بودید از لحظه تولد نگهداری کنید. شما می‌توانستید با این موجود مجازی بازی کنید به آن غذا دهید و البته باید 24 ساعته مراقبش می‌بودید تا نمیرد. حتی امروز نیز این وسیله از نرخ تقاضای بالایی در همه نقاط جهان برخوردار است.

 

دیسکمن

 

دورانی را به خاطر می آورید که گوش دادن به موسیقی به اندازه دوچرخه‌سواری شما را به تب و تاب می انداخت؟ دیسکمن وسیله ای بسیار سرگرم کننده بود. می توانستید سی‌دی گروه‌ها و یا خوانندگان مورد علاقه‌تان را جمع آوری کنید و یا حتی لیستی از موسیقی‌های مورد علاقه خودتان بسازید. این اولین پخش کننده سی‌دی قابل حملی بود که در بازار عرضه شد. در آن زمان هر عاشق موسیقی یکی از آنها را با خود حمل می‌کرد. حتی اگر آنها ویژگی‌های برجسته دستگاه‌های پخش MP3 امروزی را نداشته و یا به کوچکی آی‌پاد نبودند، در عوض دنیای کودکی ما را لبریز از موسیقی کردند.

 

 

پیجر

 

این وسیله که بیپر هم نامیده می شد، پیشرو گوشی‌های موبایل امروزی محسوب می‌شود. این وسیله ابزاری ارتباطی بود که به شما امکان دریافت پیام‌های کوتاه را می داد. در طول سال‌های بعد پیجرهایی به بازار آمد که امکان ارسال و دریافت پیام‌های کوتاه و ایمیل را نیز برای کاربران فراهم کرد. این پیام‌ها اغلب به دلیل فضای اندکی که در اختیار مصرف‌کننده قرار داشت به صورت رمزی و یا به شکل شماره تلفن رد و بدل می‌شدند. اما از سوی دیگر این ابزار به دلیل فراهم کردن ارتباطات راه دور در آن دوران بسیار پرطرفدار بود.

 

 

پلی استیشن

نکته جالب در مورد این وسیله این حقیقت است که برای نسلی ارائه شد که وسواس خاصی برای بازی کردن نداشتند. پلی استیشن توسط شرکت سرگرمی سونی در سال 1998 به بازار آمد و بلافاصله به موفقیت رسید و این پیروزی با آمدن نسخه های بعدی آن ادامه یافت. همین امر سبب شد که در طول دهه نود این وسیله پای ثابت خانه‌ها باشد. صد میلیون مصرف‌کننده این وسیله را خریداری نمودند. این روند با آمدن نسخه بعدی آن و افزایش فروش به میزان 150 میلیون دستگاه روندی صعودی به خود گرفت.

 

 

گیم بوی نینتندو

 

 

اگر پلی استیشن اسباب سرگرم شدن را در خانه برای شما فراهم می کرد، گیم بوی این امکان را همه جا در اختیار شما قرار می داد. این بهترین کنسول بازی قابل حملی بود که در دهه نود به بازار آمد. در 1989 و طی ادغام دو شرکت سرگرمی نینتندو و گیم اند واچ، به بازار معرفی شد و وقتی تنها در طول چند سال 119 میلیون از این کنسول به فروش رسید موفقیت حاصله جنبه‌ای دراماتیک به خود گرفت.

 

 

نوکیا 5110

پس از اینترنت، این مدل های مختلف گوشی‌های نوکیا بودند که خاطرات ما را جالب توجه کردند. اما صرف نظر از شوخی واقعیت این است که این بهترین گوشی تلفنی بود که در دهه نود در دسترس همگان قرار داشت. نخستین بار در 1998 به بازار آمد و شاید بتوان گفت که یکی از قدرتمندترین گوشی‌های آن دوره محسوب می‌شد. از نظر ظاهری شبیه به یک گوشی تلفن دیواری بود با یک آنتن بلند، صفحه LCD تک رنگ و سه بازی Memory, Snake و Logic . اما این بهترین گوشی بود که در آن زمان می‌توان پیدا کرد.

 

 

تاک بوی

فیلم «تنها در خانه 2: گمشده در نیویورک» در سال 1992 اکران شد، شخصیت اصلی داستان یعنی همان کوین معروف از یک دستگاه ضبط و پخش نوار استفاده می‌کرد. تنها چند هفته بعد از اکران، سیل درخواست‌های طرفداران به سوی تهیه کنندگان فیلم سرازیر شد که خواستار ارائه این محصول در بازار بودند. برای پاسخ به این اشتیاق روزافزون این وسیله به بازار آمد و به موفقیتی بزرگ دست یافت. مهم‌ترین ویژگی این دستگاه تغییراتی بود که در سرعت ضبط یا پخش صدا اعمال می‌کرد و همچنین قابلیت تغییر صدا که در آن تعبیه شده بود.

 

 

دوربین دیجیتال

سال 1994 سال عرضه محصولات دیجیتالی بود. با تغییر جهت ویژگی‌های دوربین‌های آن زمان، این دوربین دیجیتالی با فوکوس کامل، ولی بدون قابلیت زوم و فاقد نمایشگر LCD برای مشاهده پیش نمایش تصاویر با قیمتی حدود 750 دلار ارائه شد. اما این دوربین با ظاهری که شبیه به دوربین های دوچشمی بود می توانست 8 تصویر با رزولوشن بالای 480×640 بگیرد. هرچند این محصول پس از گذشت سه سال توسط اپل از بازار جمع آوری شد.

 

 

گیم گیر سگا

دیگر اختراع جالب ژاپنی ها در طول دهه 90 گیم گیر سگا بود. در اصل این محصول برای کامل کردن کنسول نینتندو ارائه شده بود. این یک کنسول 8 بیتی قابل حمل بود که با قیمت 150 دلار به فروش می‌رسید. ویژگی اختصاصی این محصول نینتندو چشم‌انداز خاصی بود که به کاربر اجازه می‌داد آن را راحت‌تر در دست گرفته و بازی کند. در هنگام ارائه تنها 7 نرم‌افزار بازی برای آن موجود بود اما به سرعت این تعداد به 390 رسید. همین امر باعث شد گیم گیر سگا به یکی از بزرگترین دارندگان مالکیت رسمی ژانرهای گوناگون بازی‌های ویدیویی تبدیل شود.

 

 

نیوتن اپل

 

یکی دیگر از وسایل ارائه شده از سوی اپل که خیلی زود و پیش از آن که فرصت زیاده روی در استفاده از آن به ما داده شود از بازار جمع شد، نیوتن بود. ابزاری دستی که به شما اجازه یادداشت‌برداری، مرتب کردن قرارهای ملاقات در تقویم و حفظ و نگه‌داری جزئیات تماس ها را می‌داد. البته یک قلم سوزنی براق و یک نرم افزار شناسایی دست خط این وسیله را تکمیل می‌نمود. نیوتن در سال 1993 به بازار آمد و خیلی زود در سال 1998 از بازار جمع آوری شد.

در این جا و با معرفی آخرین وسیله به پایان مرور خاطرات دوران کودکی می رسیم. اما شما دوستان عزیز با کدام یک از این گجت ها خاطره داشتید؟ کدام ابزار یا وسیله‌ای خاطره‌ساز دوران کودکی‌تان بوده است؟

 

منبع: زومیت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی