آی تی جار ITJAR.BLOG.IR

وبلاگ فناوری اطلاعات آی تی جار

آی تی جار ITJAR.BLOG.IR

وبلاگ فناوری اطلاعات آی تی جار

مشخصات بلاگ
آی تی جار            ITJAR.BLOG.IR

به نام خدا
باسلام خدمت تمامی کاربران فارسی زبان
این وبلاگ رو برای کمک کردن به شما درباره
مسائل رایانه ای ساختم
امیدوارم به درستی ازش استفاده کنید
تمامی سایت هاووبلاگ هایی که تمایل دارند
بااین وبلاگ لینک کنند
درصورت سیاسی نبودن اطلاع دهند
تابه لینک اضافه شوند
لطفا در انجمن گفت و گو این وبلاگ عضو شوید و مارا در ارائه اطلاعات بهتر یاری کنید.
با تشکر گروه فناوری اطلاعات آی تی جار

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

نکاتی برای استفاده از حافظه های فلش

يكشنبه, ۱۸ خرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۱۳ ب.ظ

استفاده از هر ابزار الکترونیکی آداب خاص خود را می‌طلبد و کارت‌های حافظه و فلش مموری نیز از این قاعده مستثنی نیستند. در این خبر شما را با  نکاتی برای استفاده از این ابزارها آشنا خواهیم کرد:

1.       تعویض یا شارژ باتری ابزارهای میزبان پس از دریافت هشدار: خالی شدن شارژ باتری از جمله متداول‌ترین مشکلاتی است که باعث فقدان عکس یا داده‌های ذخیره‌شده روی ابزارهای ذخیره سازی فلش می‌شود. اگر در حین فرایند رایت داده روی ابزار ذخیره سازی، باتری سیستم شما خالی شود، علاوه بر مخدوش شدن داده‌های در حال رایت شدن، به خود ابزار ذخیره‌سازی شما نیز آسیب وارد می‌شود. برای مثال اگر جدول تخصیص فایل (FAT) شما ناقص بماند و فایل آن دچار آسیب شود، احتمالا قسمتی از فایل‌های ذخیره‌شده ممکن است که حتی همه آن فایل قابل دسترسی نباشند.

2.       حافظه فلش خود را به صورت کامل از ابزار میزبان جدا نمایید: پیش از جدا کردن ابزار ذخیره‌سازی خود از دوربین دیجیتال یا دیگر ابزارهای میزبان مطمئن شوید که فرایندهای خواندن یا رایت شما تمام شده است چراکه در غیر اینصورت احتمال آسیب رسیدن به اطلاعات ذخیره شده روی آن بسیار بالا خواهد بود. در اغلب دوربین‌های دیجیتال، زمانی که داده‌ها در حال رایت شدن روی کارت حافظه هستند، چراغ کوچکی شروع به چشمک زدن می‌کند و بهتر است که منتظر بمانید تا فرایند رایت به اتمام برسد. چنانچه ابزار ذخیره سازی شما از نوع فلش مموری است و به سیستم ویندوزی شما متصل شده، لازم است که ابتدا از طریق آیکون (Safely Remove Hardware) آن را به صورت ایمن از سیستم جدا نمایید. کامپیوترها معمولا داده‌ها را روی حافظه کش ذخیره می‌کنند و به همین دلیل ممکن است که فرایند رایت روی فلش USB شما با تأخیر انجام شود، به همین دلیل حداقل دو دقیقه پس از رایت داده‌ها منتظر بمانید و سپس این کار را انجام دهید.

3.       کارت‌های حافظه را در داخل محفظه آنها قرار دهید و درپوش آن را ببندید: سقوط ابزارهای ذخیره‌سازی می‌تواند از جمله دلایل وارد آمدن آسیب به آنها باشد. زمانی که از این کارت‌ها استفاده نمی‌کنید بهتر است که آنها را در داخل محفظه پلاستیکی شفافی قرار دهید که همراه با آنها در اختیارتان قرار می‌گیرد. علاوه بر این، مغناطیس ساکن هم می‌تواند باعث وارد آمدن آسیب به حافظه‌های فلش شود. به همین دلیل در روزهای غیربارانی، یک فرد می‌تواند به اندازه کافی الکتریسیته ساکن ایجاد نماید که با لمس دستگیره درب یا دیگر اشیاء فلزی باعث ایجاد جرقه شود.

4.       ابزارهای ذخیره‌سازی فلش خود را با فشار به پورت متصل نکنید: کارت‌های حافظه و ابزارهای ذخیره‌سازی فلش تک‌جهتی هستند. این بدان معناست که باید ابزار ذخیره‌سازی خود را تنها از یک جهت وارد نمایید و اگر این کار امکان پذیر نیست، سعی نکنید که با نیرو آن را به پورت متصل نمایید چراکه منجر به وارد آمدن آسیب به سوکت آن می‌شوید.

5.       همواره از داده‌های خود بکاپ بگیرید: به خاطر موارد بالا و همچنین عوامل دیگر احتمالا آسیب رسیدن به اطلاعات شما یا فقدان آنها همواره وجود دارد. از این رو بهترین راهکار این است که همواره از اطلاعات مهم خود بکاپ دریافت نمایید.

  • ۹۳/۰۳/۱۸
  • JARCHI

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی