آی تی جار ITJAR.BLOG.IR

وبلاگ فناوری اطلاعات آی تی جار

آی تی جار ITJAR.BLOG.IR

وبلاگ فناوری اطلاعات آی تی جار

مشخصات بلاگ
آی تی جار            ITJAR.BLOG.IR

به نام خدا
باسلام خدمت تمامی کاربران فارسی زبان
این وبلاگ رو برای کمک کردن به شما درباره
مسائل رایانه ای ساختم
امیدوارم به درستی ازش استفاده کنید
تمامی سایت هاووبلاگ هایی که تمایل دارند
بااین وبلاگ لینک کنند
درصورت سیاسی نبودن اطلاع دهند
تابه لینک اضافه شوند
لطفا در انجمن گفت و گو این وبلاگ عضو شوید و مارا در ارائه اطلاعات بهتر یاری کنید.
با تشکر گروه فناوری اطلاعات آی تی جار

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

بروز رسانی حیاتی ADOBE FLASH برای ویندوز و مک

پنجشنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۳، ۰۴:۰۳ ب.ظ

آسیب پذیری جدیدی در فلش پلیر شرکت ادوبی وجود دارد که به هکرها اجازه می دهد از طریق سایت هایی همچون eBay, Tumblr, و Twitter. به رایانه کاربران دسترسی پیدا کنند.

AdobeUpdaterIconX

چندی پیش نیز نسخه ۱۲٫۰٫۰٫۴۴ و نسخه‌های پیش از آن برای ویندوز و مکینتاش و نسخه ۱۱٫۲٫۲۰۲٫۳۳۶و نسخه‌های پیش از آن برای لینوکس در برابر سه آسیب‌ پذیری مختلف آسیب‌ پذیر بودند.

اما در روز سه شنبه همین هفته ادوبی یک به روز رسانی مهم برای فلش پلیر منتشر نموده که با هدف اصلاح نقص امنیتی در اینترنت است این آسیب پذیری به هکرها اجازه می دهد کاربران سایت های محبوبی مانند eBay، Tumblrو توییتر، دسترسی پیدا کرده و مشخصات عمومی کاربران را آشکار کرده و از آنها سواستفاده می کنند.

به روز رسانی که فلش به نسخه ۱۴٫۰٫۰٫۱۴۵ منتشر نموده، برای کاربران ویندوز، مکینتاش و سیستم عامل های لینوکس است.به گزارش وبلاگ نویس امنیتی SpagnuoloMichel این نقض امنیتی کوکی های رایانه را در اختیار هکرها قرار می دهد که از طریق آن می توان ضربات جبران ناپذیر مالی،اجتماعی،فرهنگی و… به کاربر وارد کند.
همچنین این آسیب پذیری می تواند بطور کامل رایانه را در اختیار یک نفوذگر قرار دهد.

بسیاری از وب سایت های تحت تاثیر قرار، مانند وبلاگ Tumblrو توییتر، با توجه به کارکرد آنها نیازمند به پلاگین و ActiveX هایی برای اجرای راحت تر در مرورگر می باشند .اگرچه این آسیب پذیری تاکنون بصورت طبیعی مشاهده نگردیده است اما شرکت ادوبی برای پیشگیری از مشکلات پچ هایی جدید خود را برای اصلاح این آسیب پذیری در اختیار کاربران قرار می دهد.

کاربران ویندوز برای آپدیت این نسخه برای Google Chrome و Internet Explorer در ویندوز ۸ بصورت اتوماتیک عمل کنند. و برای کاربران مک و لینوکس نیز می توانند از طریق محصول Adobe Air اقدام به بروزرسانی این پچ کنند.برای اطلاعات بیشتر و یا دانلود به مرکز دانلود فلش پلیر شرکت آدوبی مراجعه کنید.

منبع:CNET

  • ۹۳/۰۴/۱۹
  • MOHSEN HEYDARI BEHFAR

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی