آی تی جار ITJAR.BLOG.IR

وبلاگ فناوری اطلاعات آی تی جار

آی تی جار ITJAR.BLOG.IR

وبلاگ فناوری اطلاعات آی تی جار

مشخصات بلاگ
آی تی جار            ITJAR.BLOG.IR

به نام خدا
باسلام خدمت تمامی کاربران فارسی زبان
این وبلاگ رو برای کمک کردن به شما درباره
مسائل رایانه ای ساختم
امیدوارم به درستی ازش استفاده کنید
تمامی سایت هاووبلاگ هایی که تمایل دارند
بااین وبلاگ لینک کنند
درصورت سیاسی نبودن اطلاع دهند
تابه لینک اضافه شوند
لطفا در انجمن گفت و گو این وبلاگ عضو شوید و مارا در ارائه اطلاعات بهتر یاری کنید.
با تشکر گروه فناوری اطلاعات آی تی جار

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

کامیون‌های هوشمند مرسدس بنز

پنجشنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۳، ۰۴:۰۶ ب.ظ


مرسدس بنز نمونه اولیه کامیون ۱۸ چرخی را تولید کرده که به طور خودکار حرکت می کند و سرنشینان آن می‌توانند به جای نگرانی در مورد مسیر سفر به گشت و گذار در اینترنت یا بازی با تبلتشان بپردازند.

__________________________________________________________________________________

 mercedes-future-truck-2025

پس از طراحی موفقیت آمیز خودروهایی که می‌توانند بدون نیاز به راننده، سرنشینان را به مقصد برسانند حال نوبت به ساخت کامیون‌هایی با قابلیت های مشابه رسیده است.

شرکت آلمانی مرسدس بنز نمونه اولیه کامیون  ۱۸ چرخی را تولید کرده که به طور خودکار حرکت می‌کند و سرنشینان آن می توانند به جای نگرانی در مورد مسیر سفر به گشت و گذار در اینترنت یا بازی با تبلتشان بپردازند.

در آزمایش صورت گرفته بر روی کامیون، این خودرو توانسته یک مسیر سه مایلی را با موفقیت پشت سر بگذارد. هنوز مشخص نیست این کامیون‌ها چه زمانی می توانند عملا جابجایی کالا و افراد را در جاده‌ها بر عهده بگیرند، اما متحصصان می‌گویند بعید است که رسیدن به این هدف در این دهه ممکن شود.

نام گذاری این کامیون از سوی مرسدس بنز به عنوان کامیون آینده ۲۰۲۵ هم تلویحا نشان می‌دهد که این خودروی بدون نیاز به راننده احتمالا تا سال ۲۰۲۵ در دسترس علاقمندان قرار نخواهد گرفت.

این کامیون برای مسیریابی و جلوگیری از تصادف از دوربین‌های خاص و سیستم‌های متعدد راداری استفاده می کند و می‌تواند حاشیه جاده، دیگر خودروهای مسیر در جلو و عقب خود را تشخیص دهد. قابلیت برقراری ارتباط با دیگر خودروها و دسترسی به داده های آنلاین هم برای این کامیون پیش بینی شده است.

هدایت خودکار این کامیون باعث صرفه جویی قابل توجه در میزان مصرف انرژی آن نیز می شود. بر روی این کامیون ها سیستم های نقشه خوان، فاصله خوان، هدایت و مسیریابی، ترمز هوشمند و دهها ابزار فناوری نصب خواهد شد. کامیون یاد شده در صورت تشخیص ناگهانی مانع در مسیر حرکت خود را کند خواهد کرد، اما برای توقف کامل دخالت راننده و استفاده از ترمز و فرمان الزامی است.

 منبع:Engadget

  • ۹۳/۰۴/۱۹
  • MOHSEN HEYDARI BEHFAR

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی