آی تی جار ITJAR.BLOG.IR

وبلاگ فناوری اطلاعات آی تی جار

آی تی جار ITJAR.BLOG.IR

وبلاگ فناوری اطلاعات آی تی جار

مشخصات بلاگ
آی تی جار            ITJAR.BLOG.IR

به نام خدا
باسلام خدمت تمامی کاربران فارسی زبان
این وبلاگ رو برای کمک کردن به شما درباره
مسائل رایانه ای ساختم
امیدوارم به درستی ازش استفاده کنید
تمامی سایت هاووبلاگ هایی که تمایل دارند
بااین وبلاگ لینک کنند
درصورت سیاسی نبودن اطلاع دهند
تابه لینک اضافه شوند
لطفا در انجمن گفت و گو این وبلاگ عضو شوید و مارا در ارائه اطلاعات بهتر یاری کنید.
با تشکر گروه فناوری اطلاعات آی تی جار

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

س از آنکه مایکروسافت نسخه جدیدی از سیستم عامل محبوب خود یعنی ویندوز عرضه نمود هنوز تعداد کمی با آن آشنایی دارند و از آن استفاده می کنند اگرچه برای عمده پلت فرم های جدید ویندوز از این نسخه استفاده می گردد. ما در اینجا روش ارتقا نسخه ویندوز را به ۸٫۱ برای شما بازگو می کنیم.

Windows-8

همانگونه که مطلع هستید مایکروسافت پشتیبانی خود را از نسخه های قدیمی ویندوز بطور رسمی پایان داده است یعنی استفاده از ویندوز XP ممکن است دچار خسارات جبران ناپذیری شود.اکنون خبرها حاکی از آن دارد که پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز۷ نیز رو به اتمام است و مایکروسافت امیدوار است تا تمامی کاربران اوایل سال آینده به ویندوز۸٫۱ مهاجرت کنند.

بسته به نوع سیستم عامل خود می توانید از طریق آموزش زیر از آخرین نسخه سیستم عامل ویندوز استفاده کنید.

کاربران ویندوز ۸

ابتدا از ذخیره اطلاعات خود در درایو ویندوز نصب شده اطمینان حاصل کنید و آنها را به درایو دیگری انتقال دهید.و از درایورهای آپدیت شده خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. برای ارتقا به ویندوز۸٫۱ فضایی به میزان ۳ گیگابایت نیاز است پس از فضای موردنیاز بر روی هارددیسک رایانه خود اطمینان حاصل کنید.

Window-8-1-update

اگر به حساب مایکروسافت خود وارد نشده اید سریعا به Store ویندوز واردشده و به حساب خود وارد شوید. سپس بر روی کاشی Update to Windows 8.1 for free در فروشگاه ویندوز کلیک کنید.

Screen_Shot_2013-10-17_at_1.13.33_PM

اگر گزینه Update to Windows 8.1 for free برای شما در دسترس نبود ممکن است از آخرین آپدیت های ویندوز ۸ استفاده نکرده باشید پس به منوی Start وارد شوید و در نوارمنو گزینه Settings را انتخاب وسپسPC Settings را انتخاب کرده حالا وارد Windows Update شوید و آپدیت های موجود را برای ویندوز۸ نصب کنید و بعد از نصب رایانه را ریستارت کنید.سپس به همان مراحل قبلی در فروشگاه ویندوز وارد شوید و ویندوز ۸ را به ویندوز۸٫۱ ارتقا دهید.

Windows8Update

 

کاربران ویندوز ۷

ارتقا برای ویندوز ۸٫۱ از ویندوز ۷ می تواند از طریق Upgrade Assistant انجام شود. اما راه حل بهتر و مناسب تر آنست که از طریق فروشگاه های نرم افزاری در سطح شهر و یا فروشگاه های آنلاین اینترنتی یک نسخه از ویندوز۸٫۱ را تهیه و نصب کنید.

تنظیمات ویندوز، فایل های شخصی و بیشتر نرم افزارهای نصب شده زمان ارتقا به ویندوز۸٫۱ ازبین می روند اما فایل های شخصی اگر در پارتیشن یا درایو دیگری بغیر از درایو سیستم عامل نصب شده باشند از بین نخواهند رفت. جهت ارتقا ویندوز ۷ به ویندوز۸٫۱ رایانه شما سخت افزارهایی را باید دارا باشد. که حداقل آن پردازنده CPU 1 گیگاهرتز ، حافظه RAM 1گیگابایت برای نصب نسخه ۳۲بیتی ،یا RAM 2گیگابایت برای نسخه۶۴بیتی و همچنین ۱۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی بر روی هارددیسک برای نسخه ۳۲بیتی و ۲۰ گیگابایت برای نسخه۶۴بیتی ویندوز و همچنین یک کارت گرافیک با قابلیت Direct X9 را دارا باشد.

Windows_8-1

 

کاربران ویندوز XP / ویستا

متاسفانه هیچ راهی حتی با وجود نصب آخرین آپدیت های ویندوز برای ارتقا از XP یا Vista به ویندوز۸٫۱ وجود ندارد. تنها راه آن برای کاربران ویندوز XP یا ویستا تهیه یک نسخه DVD ویندوز۸٫۱ از فروشگاه های آنلاین یا سطح شهر است که با قیمت ۱۹۹دلار عرضه می شود. علاوه بر این توجه کنید که سخت افزارهای نام برده شده را برای نصب ویندوز ۸٫۱ دارا باشید و همچنین استفاده از نسخه پشتیبان برای درایورهای ویندوز XP جهت نصب در ویندوز ۸٫۱ به هیچ عنوان موثر نخواهد بود. پس از پایان پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز XP و تا ماه های آینده نیز پشتیبانی ویندوز۷ از بین خواهد رفت پس بهتر آنست که همین الان ویندوز۸٫۱ نصب کنید.

 

منبع:CNET

  • ۹۳/۰۵/۰۳
  • MOHSEN HEYDARI BEHFAR

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی