آی تی جار ITJAR.BLOG.IR

وبلاگ فناوری اطلاعات آی تی جار

آی تی جار ITJAR.BLOG.IR

وبلاگ فناوری اطلاعات آی تی جار

مشخصات بلاگ
آی تی جار            ITJAR.BLOG.IR

به نام خدا
باسلام خدمت تمامی کاربران فارسی زبان
این وبلاگ رو برای کمک کردن به شما درباره
مسائل رایانه ای ساختم
امیدوارم به درستی ازش استفاده کنید
تمامی سایت هاووبلاگ هایی که تمایل دارند
بااین وبلاگ لینک کنند
درصورت سیاسی نبودن اطلاع دهند
تابه لینک اضافه شوند
لطفا در انجمن گفت و گو این وبلاگ عضو شوید و مارا در ارائه اطلاعات بهتر یاری کنید.
با تشکر گروه فناوری اطلاعات آی تی جار

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

9 گوشی خاص قدیمی با امکاناتی امروزی!

يكشنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۰۱ ب.ظ

خب بازهم می‌خواهیم به گذشته برگردیم! زمانی که کمپانی‌های معدود تولیدکننده تلفن‌های همراه سعی در تولید وسایلی با طراحی متمایز و ویژگی‌های خاص داشتند. آن زمان این شرکت‌ها برای منحصر به فرد بودن تولیداتشان همه کار می‌کردند.

این شرکت‌ها ترسی از قرار دادن امکانات عجیب و غریب بر روی محصولاتشان نداشته و حتی بر روی بخش R&D کمپانی خود برای طرح‌های خاص فشار نیز می‌آوردند. به همین دلیل این سیاست معمولا به تولیداتی می‌انجامید که گاه بسیار عجیب و غریب بودند و گاه حتی به مرحله فروش نیز نمی‌رسید؛ اما در میان این تولیدات، محصولاتی با امکاناتی یافت می‌شود که امروز در اسمارت فون ها مورد استفاده شرکت‌های بزرگ قرارگرفته‌اند.

003

در سال‌های گذشته، گوشی‌های تولیدشده علاوه بر ظاهری که داشتند بیشتر با ویژگی‌های خاصشان جهت تبلیغ معرفی می‌شدند؛ اما امروزه در گوشی‌های هوشمند شاهد حضور تمام امکانات عجیب و غریب در یک دستگاه هستیم. اگر بخواهیم به گذشته برگردیم و میان آن‌همه محصول، عجیب‌ترین و البته کاراترین تلفن‌های همراه را پیدا کنیم شاید کمی سخت باشد؛ اما با ما به سفری نوستالژی بیاید تا کمی جست و جو کنیم.

1- Nokia N93/N93i

شاید زمانی که نوکیا در حال طراحی این گوشی تاشو بوده، ابتدا دوربین آن را انتخاب کرده و سپس اقدام به قرار دادن یک گوشی هوشمند با سیستم‌عامل سیمبیان بر روی آن نموده است؛ اما جدای از شوخی، N93 برای اولین بار با یک دوربین 3.2 مگا پیکسلی که از لنز فوق‌العاده Vario-Tessar بهره می‌برد عرضه شد. این محصول برای اولین به علاقه‌مندان به هنر عکاسی اجازه می‌داد تا از 3x زوم اپتیکال در هنگام عکس برداری برخوردار شوند. بعدها نسخه بهبود یافته n93 با نام مشابه N93i با همان طراحی عجیب و غریب به بازار عرضه شد. در این نسخه نرم‌افزار مربوط به دوربین بهینه شده و بهبود یافته بود. هم اکنون نصب دوربین‌هایی با قابلیت زوم اپتیکال در اسمارت فون ها نیز آغاز شده است!

Nokia_n93-1nokia-n93i-00render01.jpg88e6aa93-b7b3-4837-8556-40eb69a634f1Large

2- Samsung Serenata

این محصول عجیب و غریب سامسونگ شاید هیچ شباهتی به یک گوشی نداشته باشد. این گوشی با همکاری شرکت Bang & Olufsen تولیدشده و هدف اصلی آن پخش موسیقی از اسپیکرهای قدرتمندش بوده است. ویژگی دیگر این تلفن همراه کیبورد خاص آن بود. همان‌طور که می‌بینید صفحه‌نمایش این نمونه در زیر کیبورد چرخشی آن قرار گرفته است.

شاید HTC که علاقه فراوانی به نصب اسپیکرهایی قدرتمند بر روی اسمارت فون هایش دارد، باید به این گوشی نگاهی بی اندازد.

samsung-serenata-00

bang_olufsen_serenata_scdmn  serenata-music-phone-1

3- Nokia N-Gage / N-Gage QD

شاید N-Gage و عرضه آن نتیجه مورد دلخواه نوکیا را در زمان عرضه‌اش نداشت؛ اما این گوشی با طراحی خاصش در سال 2003 در تاریخ ثبت شد. این گوشی برای اولین بار دارای یک طراحی خاص و منحصر به فرد جهت بازی بود و یه تنهایی می‌توانست یک کنسول محصول شود. این محصول یک اسمارت فون با سیستم عامل سیمبیان بود. نوکیا سال بعد یعنی 2004 نسخه بهبود یافته این محصول یعنی N-Gage QD را نیز به بازار عرضه کرد. نسخه‌ای که هم از لحاظ سخت افزاری و هم ویژگی‌های دیگر بهبود یافته بود اما متاسفانه بازهم تجربه نا موفقی را پشت سر گذاشت.

این طراحی بعدها مورد استفاده کمپانی‌های دیگری همچون سونی اریکسون جهت تولید گوشی‌هایی خاص تنها جهت بازی قرار گرفت. همان‌طور که شایعات بیان می‌کند، احتمالا نسخه جدید nexus گوگل دارای ورژن مخصوص نیز بازی خواهد بود!

Nokia_N-Gage_wikittäänokia-n-gage-194259Nokia-NGage-LL

4- Sony Ericsson R306

شاید در نگاه اول این گوشی سونی اریکسون شبیه به یک رادیو جیبی ارزان قیمت باشد. اگر گوشی را در دستان خود بگیرید در نگاه اول متوجه چند دکمه ریز بر روی گوشی می‌شوید که مخصوص رادیو طراحی شده است تا بدون نیاز به باز کردن این گوش تاشو بتوانید به رادیو گوشی دهید. همچنان دو اسپیکر قدرتمند نیز بر روی درب گوشی طراحی‌شده است. البته سونی اریکسون در طراحی این گوشی فراموش کرده بود تا یک آنتن مخصوص نیز جهت این کار بر روی گوشی تعبیه کند تا رسما شما یک رادیو خریداری کرده باشید.

هنوز هستند افرادی که به رادیو علاقه‌مند بوده و شاید با اسمارت فون گران قیمتشان نیز هنوز به این کار مبادرت ورزند.

se-r306-00

 SE-R306-03sonyericsson-r306

5- Nokia 5700 XpressMusic

یک گوشی مخصوص و بهینه‌سازی شده برای گوش دادن به موسیقی! این مدل از یک صفحه کلید چرخان بهره می‌برد که در یک سمت آن کنترل‌های مربوط به گوشی دادن به موزیک و در طرف دیگر آن کیبورد عادی و معمول گوشی‌ها بود. این گوشی با کیفیتی فوق‌العاده جهت این امر عرضه‌شده بود و می‌شد به‌عنوان یک MP3 پلیر قدرتمند روی آن حساب کرد.

5685-nokia5700c5685-nokia5700dimg_13511_frontviews

6- Sony Ericsson K850

یک گوشی با یک دوربین فوق‌العاده! این مدل برای اولین بار با به کارگیری از یک فلش زنون به بازار عرضه شد. همچنان یک فلش LED نیز جهت فوکوس خودکار دوربین در کنار فلش زنون تعبیه شده بود. همچنان دکمه‌های جهت‌دار این گوشی نیز به طور زیبایی در میان کیبورد ساده آن طراحی‌شده بود!

شاید این طراحی هنوز هم جذابیت‌هایی برای اهل‌فن داشته باشد. این‌طور نیست؟

13941sonyericsson-k850-01Sony-Ericsson-K850-Review-Design-022

7- Motorola MOTOFONE F3

باز هم لیست و باز هم نامی از موتورولا! در این گوشی برای اولین بار از جوهر الکترونیکی در صفحه نمایش آن استفاده شده بود.

این گوشی برای اولین بار توانست رضایت 90 درصد از کاربران خود در خصوص صفحه نمایش و خواندن متون موجود در آن را جلب کند. گوشی YotaPhone جدیدترین محصولی است که با استفاده از تکنولوژی که موتورولا برای اولین بار به جهان تکنولوژی عرضه کرد، تولید و ارائه شده است.

آیا می‌توان از این تکنولوژی بر روی اسمارت فون های جدید نیز بهره برد؟

 motofonemotorola-motofone-f3

images

8- HTC universal

یک صفجه کلید کامل QWERTY به همراه صفحه نمایشی بزرگ! آیا می‌خواهید از این صفحه نمایش به صورت افقی و عمودی استفاده کنید؟ مشکلی نیست

آیا می‌ترسید که صفحه نمایش شما آسیب دیده و خراش بردارد؟ نگران نباشید می‌توانید صفحه نمایش را برگردانید!

باید از این صفحه نمایش 180 درجه‌ای تشکر کرد! کاش می‌توانستیم از این قابلیت برای صفحات نمایش اسمارت فون های جدید نیز بهره برد!

8265162284094716htc-universal-a5d-800mda-iv-(htc-universal)-pierwszy-palmtop-z-systemem-windows-mobile-2005-858

9- LG GD910

شاید در نگاه اول این وسیله شبیه به ساعت‌های هوشمند امروزی باشد! این‌طور نیست؟

درواقع تولید ساعت‌های هوشمند را کمپانی کره‌ای ال‌جی در سال 2009 آغاز کرد. این مدل با یک قاب فلزی، صفحه‌نمایش منحنی و لمسی و قابلیت ضد آب به همراه یک دوربین vga به بازار عرضه شد. همچنان بلوتوث و امکان برقراری مکالمه از دیگر امکانات این ساعت قدیمی و زیباست. این نسخه به‌صورت محدود در مناطق خاصی به بازار عرضه شد! بنابراین ال‌جی می‌تواند به‌عنوان اولین تولیدکننده ساعت‌های هوشمند خود را برتر از سایرین در این حوزه بداند!

001002003

  • ۹۳/۰۵/۱۹
  • MOHSEN HEYDARI BEHFAR

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی