آی تی جار ITJAR.BLOG.IR

وبلاگ فناوری اطلاعات آی تی جار

آی تی جار ITJAR.BLOG.IR

وبلاگ فناوری اطلاعات آی تی جار

مشخصات بلاگ
آی تی جار            ITJAR.BLOG.IR

به نام خدا
باسلام خدمت تمامی کاربران فارسی زبان
این وبلاگ رو برای کمک کردن به شما درباره
مسائل رایانه ای ساختم
امیدوارم به درستی ازش استفاده کنید
تمامی سایت هاووبلاگ هایی که تمایل دارند
بااین وبلاگ لینک کنند
درصورت سیاسی نبودن اطلاع دهند
تابه لینک اضافه شوند
لطفا در انجمن گفت و گو این وبلاگ عضو شوید و مارا در ارائه اطلاعات بهتر یاری کنید.
با تشکر گروه فناوری اطلاعات آی تی جار

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

تکنولوژی نوین سامسونگ در خدمت سلامت و تناسب اندام

پنجشنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۳، ۰۲:۰۷ ب.ظ


سامسونگ با طراحی و نصب نرم‌افزار S Health روی جدیدترین محصولات خود از جمله گوشی تلفن گلکسی اس 5 ، امکان کنترل میزان ضربان قلب در حین تمرینات ورزشی را به‌عنوان مهم‌ترین روش‌ برای کاهش وزن و چربی سوزی قرار داده است.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ این برنامه امکان کنترل میزان ضربان قلب را به عنوان یکی از عوامل تعیین کننده در میزان سلامت قلب و معیاری برای سنجش آمادگی جسمانی روی مجموعه‌ای از محصولات سامسونگ فراهم کرده است. S Health با مجموعه‌ای از محصولات سامسونگ از جمله مجموعه گیرها (Gears) و تبلت گلکسی تب اس (Galaxy Tab S) سازگار است و با هدف تقویت فرهنگ توجه به سلامت و تناسب اندام برای ورزشکاران و کسانی‌که مایل هستند وزن کم کنند، طراحی شده است.

یکی از کاربردهای نرم‌افزار S Health، شمارش ضربان قلب است که با نگه داشتن انگشت سبابه دست روی حسگر گوشی، محاسبه می‌شود. ضربان شمار این نرم‌افزار با تکنولوژی پیشرفته گلکسی اس5 درصد خطای بسیار کمی دارد؛ کافیست کاربر انگشت خود را برای چند ثانیه روی حسگر قرار دهد و تکان نخورد، این برنامه میزان ضربان قلب در دقیقه را محاسبه می‌کند. کاربران می‌توانند با کاستن سن خود از دو عدد (220 برای مردان) و (226 برای زنان) از حداکثر ضربان قلب خود آگاه شوند.



کارشناسان تربیت بدنی معتقدند کسانی‌ که تمایل دارند وزن خود را کاهش دهند، باید تمرینات ورزشی خود را به گونه‌ای انجام دهند تا ضربان قلب‌شان به 60 تا 75 درصد از حداکثر ضربان قلب برسد. دراصل چربی‌سوزی در چنین شرایطی رخ می‌دهد و رصد کردن میزان ضربان قلب حین تمرین به ورزشکاران کمک می‌کند تا متوجه شوند تا چه حدی می‌توانند تمرینات خود را شدت ببخشند.

این نرم‌افزار در گوشی تلفن همراه قبلی سامسونگ گلکسی اس 4 و گلکسی اس3 نیز وجود داشت اما در نسخه جدید که روی گلکسی اس 5 به روز شده است، قابلیت‌های بیشتری برای کاربران درنظر گرفته شده است. استفاده آسان از این نرم‌افزار، به ورزشکاران حرفه‌ای و همه کاربران علاقمند به سلامتی و تناسب اندام اجازه می‌دهد میزان فعالیت بدنی خود را زیر نظر بگیرند و با شیوه‌ای اصولی، تمرینات ورزشی را با توجه به میزان ضربان قلب انجام دهند. انجام تمرینات استقامتی، بی‌هوازی و سلامت قلب با استفاده از این نرم‌افزار که دقت بالایی نیز دارد، اصولی‌تر صورت می‌گیرد و ورزشکاران را از میزان آمادگی جسمانی‌شان مطلع می‌کند.

این نرم‌افزار به ورزشکاران کمک می‌کند از میزان مصرف کالری و فعالیت بدنی‌شان طی زندگی روزمره نیز آگاه شوند. تعداد گام‌هایی که برای بالا و پایین رفتن از پله‌ها یا عبور از خیابان و خرید کردن برمی‌دارند، و میزان کالری که در روز مصرف می‌کنند توسط این نرم‌افزار ثبت و بررسی می‌شود. استفاده از این برنامه به اندازه GPS باتری مصرف نمی‌کند و برای استفاده روزانه مناسب است. البته ناگفته نماند که تعیین مسافت هنگام پیاده‌روی با کمک سیستم GPS انجام می‌شود تا داده‌های دقیق‌تری درباره فاصله، مدت زمان و حداکثر یا میانگین سرعت و در نتیجه کالری مصرف شده محاسبه شود.



یکی دیگر از ویژگی‌های این نرم‌افزار، سازگاری با دستبند گیرفیت (Gear Fit) است. گیرفیت یک دستبند محدب زیباست که پشت نمایشگر آن یک سنسور تشخیص ضربان قلب تعبیه شده، تا بتواند تعداد ضربان قلب را بسنجد.

این دست‌بند همچون یک کمک مربی حرفه‌ای است و به کاربران کمک می‌کند در حین راه رفتن، دویدن، دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی از میزان تمرینات خود مطلع شوند. جالب است بدانید کاربر در حین تمرین و دویدن از طریق لرزش از میزان ضربان قلب و عملکرد بدن خود مطلع می‌شود. یکی دیگر از قابلیت‌های دیگر گیر فیت قدرت انطباق با نرم افزار S Health در گوشی گلکسی اس 5 است. ورزشکار به راحتی رکورد خود بعد از تمرینات را در این نرم‌افزار ثبت می‌کند. درضمن می‌توان بند این دستبند را با نوع و سبک لباس تغییر داد.

یکی دیگر از قابلیت‌های جالب S Health برای کسانی که می‌خواهند وزن کم کنند، سیستم ردیاب مواد غذایی (FoodTracker) است. کاربران این نرم افزار با درج انواع غذاهایی که طی روز مصرف می‌کنند از میزان کالری دریافتی و مقدار کالری که طی روز مصرف کرده‌اند مطلع می‌شوند. این قابلیت مناسب کسانی است که از اضافه وزن گلایه می‌کنند و هیچ‌گاه به خاطر نمی‌آورند خوردن چه غذاهایی باعث چاقی آنها شده است.

در سال‌های گذشته نقش تکنولوژی در زندگی مردم پررنگ‌تر شده است. امروزه انواع اپلیکیشن‌ها با هدف تسریع فعالیت‌های روزمره به دستگاه‌های تلفن همراه راه یافته‌اند و حالا همراه شدن تکنولوژی با نیازهای بهداشتی و ورزشی کاربران فرصتی مناسب برای افرادی است که از علم تمرین آگاهی زیادی ندارند و مایل هستند وزن کم کنند یا به تمرینات خود نظم و دقت بیشتری ببخشند. این نرم‌افزار به ورزشکاران کمک می‌کند تا برای خود در بازه‌های زمانی مختلف هدف تعیین کنند و به محض دستیابی به هدف توسط نرم‌افزار مطلع شوند.
  • ۹۳/۰۵/۲۳
  • MOHSEN HEYDARI BEHFAR

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی