آی تی جار ITJAR.BLOG.IR

وبلاگ فناوری اطلاعات آی تی جار

آی تی جار ITJAR.BLOG.IR

وبلاگ فناوری اطلاعات آی تی جار

مشخصات بلاگ
آی تی جار            ITJAR.BLOG.IR

به نام خدا
باسلام خدمت تمامی کاربران فارسی زبان
این وبلاگ رو برای کمک کردن به شما درباره
مسائل رایانه ای ساختم
امیدوارم به درستی ازش استفاده کنید
تمامی سایت هاووبلاگ هایی که تمایل دارند
بااین وبلاگ لینک کنند
درصورت سیاسی نبودن اطلاع دهند
تابه لینک اضافه شوند
لطفا در انجمن گفت و گو این وبلاگ عضو شوید و مارا در ارائه اطلاعات بهتر یاری کنید.
با تشکر گروه فناوری اطلاعات آی تی جار

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

آشنایی با آداپتورهای USB شبکه بی سیم شرکت TP-Link

دوشنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۲، ۰۱:۲۲ ب.ظ

نشریه عصر شبکه –

امروزه تمایل افراد در استفاده از ابزارهای شبکه‏سازی روز به روز در حال افزایش است و در این میان شبکه‏های بی‏سیم به دلیل ویژگی‏های متعددی که دارند بیشتر مورد توجه قرار می‏گیرند. کاربرانی که از کامپیوترهای رومیزی استفاده می‏کنند برای دستیابی به شبکه بی‏سیم نیاز به یک کارت شبکه و آداپتور بی‏سیم خواهند داشت. از طرف دیگر یکی از معایب همیشگی ارتباطات بی‏سیم این است که با افزایش مسافت میان منابع شبکه و ابزار بی‏سیم، کیفیت فرکانس رادیویی و سرعت ارتباط کاهش می‏یابد. بنابراین ابزارهایی که دسترسی پرسرعت، امن و آسانی را در یک شبکه بی‏سیم فراهم کنند و همچنین نحوه اتصال و نصب آن‏ها به سیستم نیز آسان باشد کارایی زیادی خواهند داشت.  توجه داشته باشید که انتخاب یک ابزار مناسب با توجه به محیط و نیازهای یک کاربر متفاوت خواهد بود و دلیلی برای پرداخت هزینه ابزاری که متناسب با نیازهای شما نباشد وجود ندارد.

این ابزار یک بدنه سفید و مشکی دارد. درون بسته بندی علاوه بر دفترچه راهنما و دیسک درایور یک پایه با کابل USB نیز قرار دارد. اگر کمی با دقت به بدنه ابزار نگاه کنید متوجه کلید کوچکی در سمت چپ بدنه خواهید شد. با فشردن کلید QSS به صورت خودکار یک ارتباط بر اساس استاندارد رمزگذاری WPA2 برقرار می شود.

TL-WN722N از استانداردهای بی‌سیم 802.11b/g/n پشتیبانی می‌کند و فرکانس‌هایی در محدوده 2,4 گیگاهرتز تا 2,48 گیگاهرتز را تحت پوشش قرار می‌دهد. حداکثر سرعت انتقال اطلاعات توسط این آداپتور 150 مگابیت بر ثانیه است. در حقیقت دستیابی به این سرعت به کمک استاندارد 802.11n امکان‌پذیر خواهد بود و در صورتی که مودم و یا روتر شما از این استاندارد پشتیبانی نکند ارتباط این ابزارها با سرعت پایین‌تر و از طریق استانداردهای قدیمی‌تر برقرار خواهد شد.

این آداپتور به یک آنتن با قدرت 4dBi مجهز شده است. آنتن این ابزار ارتفاع مناسبی دارد و از آن‌جایی که ثابت نیست، این امکان وجود دارد تا در صورت تمایل کاربر آنتن قدرتمند‌تری را برای آداپتور خود تهیه نمایند.  شما می‌توانید از یک روش غیر مستقیم برای اتصال آداپتور به سیستم نیز استفاده کنید. برای انجام این کار ابتدا آداپتور را روی پایه‌ای که به همراه ابزار ارایه شده است قرار دهید و از طریق کابل USB این پایه، آن‌را به درگاه USB سیستم خود متصل کنید. روی این پایه قسمتی نیز برای قرار دادن درب آداپتور در نظر گرفته شده است در نتیجه دیگر نگران گم شدن آن نیز نخواهید شد. این پایه از استحکام مناسبی برخوردار بوده و اصطکاک لازم میان سطح مورد نظر را به خوبی برقرار می‌کند.

این آداپتور از استانداردهای رمزگذاری WEPم، WPA-PSK وWPA2-PSK پشتیبانی می‌کند. همچنین این ابزار دارای قابلیتMAC Filtering نیز می‌باشد و دسترسی کاربران به منابع شبکه را از طریق آدرس MAC امکان‌پذیر می‌سازد. علاوه بر آن‌که از طریق کلید QSS که قابلیت سازگاری با WPS را نیز دارد یک ارتباط سریع و رمزگذاری شده میان TL-WN722N و منابع شبکه برقرار می‌شود.پس از اتصال آداپتور به سیستم و نصب درایور ابزار، LED سبز رنگی که در داخل آداپتور تعبیه شده است روشن خواهد شد. در صورتی که آداپتور را به منابع شبکه متصل کنید این LED به سرعت چشمک خواهد زد. بنابراین به راحتی از صحت اتصال ابزار خود به مودم و یا روتر آگاه خواهید شد.  TL-WN722N دارای 93,5 میلی‌متر طول، 26 میلی‌متر عرض و 11 میلی‌متر ارتفاع  است. قیمت این ابزار 279000 ریال بوده و با سه سال گارانتی پارس ارتباط ارایه می‌شود.

 

  • ۹۲/۱۲/۰۵
  • JARCHI

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی