آی تی جار ITJAR.BLOG.IR

وبلاگ فناوری اطلاعات آی تی جار

آی تی جار ITJAR.BLOG.IR

وبلاگ فناوری اطلاعات آی تی جار

مشخصات بلاگ
آی تی جار            ITJAR.BLOG.IR

به نام خدا
باسلام خدمت تمامی کاربران فارسی زبان
این وبلاگ رو برای کمک کردن به شما درباره
مسائل رایانه ای ساختم
امیدوارم به درستی ازش استفاده کنید
تمامی سایت هاووبلاگ هایی که تمایل دارند
بااین وبلاگ لینک کنند
درصورت سیاسی نبودن اطلاع دهند
تابه لینک اضافه شوند
لطفا در انجمن گفت و گو این وبلاگ عضو شوید و مارا در ارائه اطلاعات بهتر یاری کنید.
با تشکر گروه فناوری اطلاعات آی تی جار

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

۲۳۶ مطلب توسط «JARCHI» ثبت شده است

ps4-white

حتی اگر از روز عرضه‌ی این کنسول دارید با پلی‌استیشن ۴ بازی می‌کنید، ممکن است هنوز برخی از ویژگی‌های آن را کشف نکرده باشید. به نظر می‌رسد، بسیاری از قابلیت‌های جزئی این کنسول مخفی شده‌اند! خوش‌بختانه، ما این‌جا هستیم تا آن‌ها را برای شما برملا کنیم. در ادامه ده ویژگی پلی‌استیشن ۴ که احتمالا هنوز از آن‌ها بی‌خبر هستید را می‌خوانید:

  • JARCHI

یکی از اهداف استارت‌آپ‌ها درآمدزایی است. از سویی دیگر، مهم‌ترین هدف سرمایه‌گذاران روی ایده‌های جدید و شرکت‌ها نوپا پول‌دار شدن و سود بیشتر است. همه استارت‌آپ‌های موفق پول‌دار نمی‌شوند و همه ایده‌های بکر به درآمدزایی نمی‌رسند. اینفوگرافی زیر مسیر پول‌دار شدن از یک استارت‌آپ را به شما نشان می‌دهد.

این مطلب یکی از مقالات پرونده ویژه «پندنامه استارت‌آپی» است. برای دانلود کل پرونده ویژه اینجا کلیک کنید.

  • JARCHI

همان‌طور که در جریان هستید، مایکروسافت چندی پیش نسخه پیش‌نمایش آفیس ۲۰۱۶ را به منظور آزمایش در اختیار عموم کاربران قرار داد، در همین رابطه ما قصد داریم شیوه دریافت و نصب این نسخه از مجموعه آفیس را در ادامه آموزش دهیم.

office-logo-word-photo
  • JARCHI

بسیاری از مشترکان اینترنت موبایل در مناطق جنوبی شهر تهران از کیفیت اینترنت تلفن همراه خود گلایه‌های متعددی دارند.اخم

به گزارش خبرنگار ایسنا، حدود هشت ماه از ارائه خدمات نسل سه موبایل در کشور می‌گذرد و در این مدت اپراتورهای موبایل به تدریج به توسعه شبکه و ارائه خدمات نسلهای بالاتر ارتباطی در شهرهای مختلف پرداخته و هر روز بر تعداد شهرهایی که اپراتورها در آنها به ارائه خدمات 3G و 4G می پردازند افزوده می شود.

اما در شهری مانند تهران به دلیل وسعت جغرافیایی و تعداد بالای کاربران وضعیت به نسبت متفاوتی حاکم است و طی ماه‌های گذشته و بر اساس آمار اعلامی هر یک از اپراتورها حدود 70 درصد از این شهر را تحت پوشش شبکه خود در آورده‌اند. به همین دلیل در شرایطی که ممکن است اینترنت تلفن همراه شما در نقاط شمالی و یا مرکزی شهر سرعت مناسبی را در اختیار شما قرار دهد، این سرعت در برخی نقاط جنوبی شهر به شکل چشمگیری کاهش پیدا می‌کند.

  • JARCHI

طبق مصوبه‌ سازمان تنظیم مقررات ارتباطات چنانچه سیم‌کارتی به مدت 90 روز بلااستفاده بماند، اپراتور مجاز می‌شود نسبت به سلب امتیاز آن اقدام کند.
 
 
آمارهای ارائه شده برروی سایت وزارت ارتباطات گویای آن است که از میان سیم‌کارت‌های به فروش رسیده و فعال کشور حدود نیمی از آنها خاموش هستند.
 
این در حالی است که نامبرینگ، یک ثروت ملی محسوب می‌شود و برهمین اساس کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات سال گذشته به واسطه‌ی مصوبه‌ای این حق را برای اپراتور‌ها در نظر گرفته که در صورت عدم استفاده مشترکان از سیم‌کارت‌ها، پس از مدت 90 روز اپراتور بتواند به سلب امتیاز از آن بپردازد.
 
حال بیش از یکسال از تدوین این مصوبه می گذرد و در این مدت اگرچه به نظر می‌رسد اپراتورها برای سلب امتیاز از سیم کارتها سعه صدر خوبی نشان داده‌اند اما کم و بیش مشترکان غیرفعال با مشکل سلب امتیاز خط های خود مواجه شده‌اند و طبیعی است که بسیاری از این افراد سوال داشته باشند که آیا امکان دسترسی مجدد به شماره قبلی پس از سلب امتیاز همچنان وجود دارد؟

  • JARCHI

انتقال فایل‌ها بین پی‌سی، آی‌دیوایس‌ها و ابزارهای اندرویدی بدون نیاز به اینترنت!!!!!

شیوه‌های مختلفی برای نقل و انتقال فایل‌ها وجود دارد، دشوارترین آنها این است که آی‌فون یا گوشی اندرویدی خود را با کابل به کامپیوتر متصل کنید و فایل‌ها را منتقل کنید.

شیوه دیگر استفاده از بلوتوث است که سرعت چندان بالایی ندارد و در آی‌دیوایس‌ها چنان که افتد و دانی عملی نیست.در ادامه با ما باشید.

شیوه دیگر استفاده از اینترنت است که خب حتی اگر از اینترنت ۳g هم استفاده کنیم، برای نقل و انتقال فایل‌های حجمیم به صرفه نیست و زمان زیادی هم طلب می‌کند.

پس ما باید به فکر یک راه حل جامع باشیم تا بتوانیم به سادگی فایل‌ها را هر زمان که خواستیم بین پی‌سی و آی‌دیوایس‌ها و وسایل اندروید منتقل کنیم.

  • JARCHI

محققان هشدار می‌دهند آرام کردن کودکان با تبلت و تلفن هوشمند مانع تکامل مغز و ایجاد اختلال در توانایی یادگیری آنها می‌شود.

71

  • JARCHI

وای فای توسط ابزارها و برنامه های بسیار زیادی پشتیبانی می شود. از کنسولهای بازی گرفته تا تلفنهای هوشمند. همینطور تقریبا همه سیستم عاملها هم از وای فای پشتیبانی می کنند. سازمان Wi-Fi Alliance بعد از آزمایش و بررسی به ابزارهای وای فای اعتبارنامه وای فای Wi-Fi Certified می دهد. همه دستگاه هایی که این اعتبارنامه را داشته باشند قابلیت اتصال به همدیگر را دارند، فرقی هم نمی کند که چه شرکتی سازنده دستگاه باشد. هر وسیله ای که قابلیت اتصال به وای فای را داشته باشد و اعتبارنامه Wi-Fi Certified را دریافت نموده باشد می تواند به هر اکسس پوینتی که اعتبارنامه وای فای را دریافت کرده وصل شود. دستگاه هایی که اعتبارنامه را دریافت کرده اند با قرار دادن نشان اعتبارنامه بر روی بسته بندی مشخص می شوند.

WiFi-4

  • JARCHI

پیامک در سال‌های اخیر به عنوان یک ابزار تبلیغاتی مناسب مطرح گشته است و شرکت‌های مختلف شروع به ارسال پیامک‌های تبلیغاتی به صورت انبوه کرده‌اند.

active-and-deactive-vas1

  • JARCHI
 چندی پیش تیزر عجیبی از یک بازی مستقل ایرانی جدید منتشر شد و نظرات متفاوتی را در برداشت. هم‌اکنون این بازی تکمیل و عرضه شده و منتظر شماست. این عنوان که Fool or Cool نام دارد در سبک آرکید و اکشن است. شما باید کله‌ی خوک‌های حریف خود را با سرعت زیاد بزنید و امتیاز کسب کنید، عکس‌العمل شما در این بازی به چالش کشیده می‌شود و می‌توانید سرعت‌العمل خود را به‌خوبی بسنجید.


  • JARCHI

Stella نام نسخه جدید بازی پرندگان خشمگین


Angry Birds Stella

کمتر کسی پیدا می‌شود که تا به امروز سراغی از بازی محبوب پرندگان خشمگین نگرفته باشد و با این وجود مطمئناً اطلاعات منتشر شده از نسخه جدید این بازی می‌تواند جذاب باشد شرکت روویو تاکنون چندین بار از نسخه جدید این بازی با نام استلا یاد کرده است

  • JARCHI

تبلیغاتی که اطلاعات موجود در رایانه شما را به گروگان می‌گیرد!


تبلیغاتی که اطلاعات موجود در رایانه شما را به گروگان می‌گیرد!

سیسکو خبر از تبلیغات خرابکارانه روی دامنه‌های متعلق به دیزنی، فیس‌بوک، روزنامه گاردین و برخی کمپانی‌های دیگر داد که کاربران را گرفتار بدافزاری می‌کنند که فایل‌های کامپیوتر را رمزگذاری می‌کند و تا زمانی که کاربر پول پرداخت نکند، آنها را آزاد نمی‌کند. تحقیقات سیسکو یک روش پیچیده و مؤثر برای آلوده کردن تعداد زیادی کامپیوتر به بدافزار گروگان‌گیر را کشف کرده است.

  • JARCHI

۲۰ شیوه و ترفندهای عملی برای افزایش دنبال‌کنندگان در شبکه‌های اجتماعی


6-1-2014 6-52-35 PM

همان‌گونه که هیچ وبلاگ‌نویسی نمی‌تواند ادعا کند که تعداد بازدیدها یا ترافیک سایت برایش مهم نیست، در شبکه‌های اجتماعی هم تعداد دنبال‌کنندگان و نیز میزان تعامل آنها با نوشته‌ها، مایه دلگرمی هر کاربری است. فرقی نمی‌کند که شما در توییتر باشید یا فیس‌بوک، گوگل پلاس، اینستاگرام یا مثلا LinkedIn.

  • JARCHI

تأثیرگذاری تلفن‌های همراه و ساعت‌های هوشمند بر بازار ساعت‌های مچی


 از وقتی که نخستین گوشی همراهم را خریداری کردم نقش ساعت‌مچی در زندگی روزانه‌ام رفته‌رفته کمرنگ شد و سپس کاملاً رنگ باخت. اصراری بر این کار نداشتم اما وقتی می‌دیدم آن‌چه را که از ساعت مچی‌ام انتظار دارم با گوشی هم می‌توان انجام داد نیازی نمی‌دیدم همزمان هر دو وسیله را به‌همراه داشته ‌باشم.

  • JARCHI


eBay بزرگ هک شد؛


اوایل خرداد ماه، شرکت eBay به‌طور رسمی اعلام کرد که از اواخر ماه فوریه سال جاری تا اوایل ماه مارس تحت حملات سایبری قرار گرفته و اطلاعات حساسی در مورد مشتریانش از جمله نام، آدرس‌های ایمیل، کلمه‌های عبور رمزنگاری شده، آدرس‌های پستی، شماره‌های تلفن و تاریخ‌های تولد آن‌ها و در یک کلام تمام اطلاعات مورد نیاز برای نابود کردن زندگی آنلاین و آفلاین یک شخص به سرقت رفته است.

  • JARCHI


شاهدی دیگری برای ضعیف بودن بیومتریک


حسگر اثرانگشت گوشی گلکسی 5 سامسونگ توسط هکرهای کلاه سفید هک شد، به‌طوری که امکان دسترسی بدون محدودیت به حساب‌های کاربری پی‌پال را فراهم می‌کند.

  • JARCHI


نگاهی به فناوری عبور توپ از خط 


فیفا در بازی‌های جام کنفدراسیون‌ها در برزیل، برای نخستین‌بار از فناوری خط گل استفاده کرد و حالا در بازی‌های جام جهانی سال جاری دوباره از این فناوری استفاده می‌شود. اما کارکرد این فناوری دقیقاً به چه صورت است؟

  • JARCHI

اسکن کارت های اعتباری پول با دوربین گوشی‌های اپل در IOS 8

  • JARCHI

استفاده از هر ابزار الکترونیکی آداب خاص خود را می‌طلبد و کارت‌های حافظه و فلش مموری نیز از این قاعده مستثنی نیستند. در این خبر شما را با  نکاتی برای استفاده از این ابزارها آشنا خواهیم کرد:

  • JARCHI

instagram

با شنیدن نام اینستاگرام، همه ما به یاد فیلتر‌های مختف بر روی تصاویر می‌افتیم. تصاویری که گاه بدون این مودها هیچ دلچسب نیستند و به وسیله فیلتر‌های مختلف اپلیکیشن اینساگرام است که ما را به خود خیره می کنند.

  • JARCHI