آی تی جار ITJAR.BLOG.IR

وبلاگ فناوری اطلاعات آی تی جار

آی تی جار ITJAR.BLOG.IR

وبلاگ فناوری اطلاعات آی تی جار

مشخصات بلاگ
آی تی جار            ITJAR.BLOG.IR

به نام خدا
باسلام خدمت تمامی کاربران فارسی زبان
این وبلاگ رو برای کمک کردن به شما درباره
مسائل رایانه ای ساختم
امیدوارم به درستی ازش استفاده کنید
تمامی سایت هاووبلاگ هایی که تمایل دارند
بااین وبلاگ لینک کنند
درصورت سیاسی نبودن اطلاع دهند
تابه لینک اضافه شوند
لطفا در انجمن گفت و گو این وبلاگ عضو شوید و مارا در ارائه اطلاعات بهتر یاری کنید.
با تشکر گروه فناوری اطلاعات آی تی جار

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

فیسبوک شرکت سازنده ی پهپاد Titan Aerospace را خریداری می کند

گزارش ها حاکی از آن است که فیسبوک قرار است یک شرکت سازنده ی پهپاد به نام Titan Aerospace را به قیمت ۶۰ میلیون دلار خریداری نماید.

گزارش ها حاکی از آن است که فیسبوک در حال مذاکره برای خرید شرکت سازنده ی پهپاد با نام تیتان ایرواِسپیس (Titan Aerospace) است. این شرکت در نیو مکزیکو واقع شده است. این غولِ شبکه اجتماعی به رقابت با آمازون در فضای تحویل و خرده فروشی علاقه ای ندارد و در عوض می خواهد از فناوری شرکت اش برای متصل کردن پنج میلیون نفردر جهان استفاده کند.

شرکت تیتان ایرواِسپیس در تولید پهپادهایی تخصص دارد که در نزدیکی مدار می چرخند و از الکتریسیته ی حاصل از خورشید برای ماندن در حالتِ پرواز تا پنج سال با یک بار بلند شدن از زمین استفاده می کنند. فیسبوک قصد دارد از این پهپادها برای رساندن و ارائه ی دسترسی به اینترنت به بخش هایی از جهان هم چون آفریقا کمک بگیرد که بخش های عمده ای از آن ها کماکان بدون اینترنت هستند.

منابع آگاه اعلام کرده اند که زاکربرگ و شرکتش خواستار تولید ۱۱ هزار پهپاد مدل سولارا ۶۰ (Solara 60) در مرحله ی اولِ تولید است. همان گونه که در ویدیوی بالا نیز مشاهده نمودید، این پهپادها به بهترین نحو ممکن به عنوان ماهواره های جوی تشریح شده اند زیرا می توانند بسیاری از عملیات های مشابه با ماهواره های مداری واقعی را با کمترین و ناچیزترین هزینه ها انجام دهند.

تابستان گذشته، مدیر ارشد اجرایی فیسبوک برنامه ای را تشریح نمود که بر اساس آن، ۵ میلیارد نفر دیگر نیز در جهان به اینترنت متصل خواهند شد. به نظر می رسد که سیاره ما بسیار متصل به هم باشد امّا حقیقت این است که اکثریت ساکنان زمین هنوز به وب جهانی دسترسی ندارند. این همان چیزی است که زاکربرگ و تعدادی دیگر از شرکت های فناوری امیدوار هستند بتوانند آن را در سال های آینده تغییر دهند.

ایده ی متصل نمودن دنیا با کمک ناوگانی از ماشین های بلند پرواز، ایده ی کاملا جدیدی نیست زیرا گوگل نیز در سال گذشته، از برنامه مشابهی برای پوشش اینترنتی پرده برداری کرد. این برنامه با نام پراجکت لوون (Project Loon) می کوشد از بالون های انباشته شده از هوای گرم که به پنل های خورشیدی مجهز شده اند برای انتقال ارتباط وب جهانی به کسانی که در حوزه ی دسترسی آن هستند استفاده کند.

  • ۹۲/۱۲/۱۶
  • MOHSEN HEYDARI BEHFAR

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی