آی تی جار ITJAR.BLOG.IR

وبلاگ فناوری اطلاعات آی تی جار

آی تی جار ITJAR.BLOG.IR

وبلاگ فناوری اطلاعات آی تی جار

مشخصات بلاگ
آی تی جار            ITJAR.BLOG.IR

به نام خدا
باسلام خدمت تمامی کاربران فارسی زبان
این وبلاگ رو برای کمک کردن به شما درباره
مسائل رایانه ای ساختم
امیدوارم به درستی ازش استفاده کنید
تمامی سایت هاووبلاگ هایی که تمایل دارند
بااین وبلاگ لینک کنند
درصورت سیاسی نبودن اطلاع دهند
تابه لینک اضافه شوند
لطفا در انجمن گفت و گو این وبلاگ عضو شوید و مارا در ارائه اطلاعات بهتر یاری کنید.
با تشکر گروه فناوری اطلاعات آی تی جار

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

ده فناوری برتر در سال ۹۲

شنبه, ۲ فروردين ۱۳۹۳، ۱۱:۰۴ ب.ظ

فناوری گوشی های هوشمند، رایانش در ابر، اپلیکیشن ها و نرم افزارهای کاربردی و فروشگاه های نرم افزاری، کلیدی ترین فناوری هایی هستند که در سال های آینده هم در پیشگاه فناوری باقی می مانند.


 در سال گذشته هم چنان فناوری هایی چون چاپگرهای سه بعدی، رایانش ابری و نرم افزارهای کاربردی پیشتاز فناوری های برتر بوده اند.

گوشی های هوشمند
جنگ گوشی های هوشمند با رایانه های خانگی ادامه دارد. به گزارش رسانه ها در سال ۲۰۱۳ گوشی های هوشمند مهم ترین ابزارهای دسترسی به اینترنت بوده اند و پیش بینی می شود که تا پایان ۲۰۱۵ بیش از ۸۰ درصد از ابزارهای دستی در بازارهای معتبر گوشی های هوشمند باشند. بازار گوشی های هوشمند در سال 2013 نزدیک به 918 میلیون گوشی بوده و پیش بینی می شود تا سال 2017 به بیش از یک میلیارد و پانصد میلیون برسد.



کد HTML 5 و نرم افزارهای کاربردی، اپلیکیشن ها
در سال ۲۰۱۴ پیش بینی می شود که نرم افزار جاوا اسکریپت، به لحاظ کارایی از کد HTML 5 پیشی بگیرد و به یک محیط اصلی توسعه نرم افزاری تبدیل شود.



رایانش ابری شخصی
پیش از این رایانش ابری برای کاربردهای خاص و بزرگ، در بسیاری از شرکت های نرم افزاری به کارگرفته شده بود. گوگل برای ذخیره سازی داده ها در اپلیکیشن درایو خود از رایانش ابری بهره برده بود. همین گام گوگل مسیرها را برای رایانش ابری شخصی باز کرده است.به ویژه این کاربری برای اینترنت اجسام که آن هم از فناوری های روبه رشد است بسیار کلیدی است.



اینترنت اجسام
امروزه بیشتر ابزارهای رایانه ای در خانه به اینترنت دسترسی دارند، تلویزیون های هوشمند، یخچال ها و سامانه های کنترل دمای خانه، می توانند با کنترل نرم افزاری روی گوشی های هوشمند روشن یا خاموش شوند. اینترنت اجسام با شتاب تندی در حال پیشرفت است. بیش از 50 درصد از ارتباطهای اینترنتی برای اجسام است. در سال 2011 بیش از 50 میلیارد ارتباط میان جسمی، صورت گرفت و پیش بینی می شود که در سال 2020 بیش از 30 میلیون جسم وابسته به اینترنت باشند و 200 میلیارد ارتباط اینترنتی باشد. فناوری کلیدی میان آن ها حسگرها، شناخت تصویر و NFC خواهد بود.



فناوری اطلاعاتی ترکیبی یا Hybrid و رایانش ابری
فناوری اطلاعاتی ترکیبی، نقش IT را تغییر خواهد داد، واحد های IT بیشتر باید نقش هماهنگ کننده بازی کنند و فعالیت های همانند آن را کنترل کنند.



بزرگ داده ها
شرکتهای نرم افزاری بایستی به سوی روش های تازه ای از ذخیره سازی داده و یا به عبارتی نوع تازه ای از داده ها روی بیاورند. هادوپ و NoSQL در این راه حرکت های خوبی کرده اند. این داده ها به کار شبکه های اجتماعی خواهند آمد و پنج منبع غنی و بزرگ از این بزرگ داده ها گراف های اجتماعی، گراف های موبایل و گراف های مصرف و... خواهند بود. دیگر دوران انبارهای داده ی تک مشارکتی گذشته و باید به سوی سامانه های چندگانه و به هم پیوسته رفت.



پردازش و تحلیل اقتصادی پیشرفته با بهره گیری از پردازش ابری
پردازش ابری، بسته بندی شده و بزرگ داده ها کمک خواهند کرد تا بتوانیم هر فعالیت اقتصادی را به سادگی بررسی، شبیه سازی و تحلیل کنیم. گوشی های هوشمند می توانند به انبوه داده ها دسترسی پیدا کنند و بنابراین تصمیم گیری اقتصادی را به سادگی پشتیبانی می کنند.



پردازش در حافظه
با این روش می توان انتظارها، معماری های نرم افزاری و طراحی ها را دگرگون خواهد کرد. پردازش درون حافظه می تواند کارآیی را تا اندازه زیادی بالا ببرد و سرعت زیاد شود. زمان پاسخ دهی افزایش می یابد و بدین ترتیب می توان تجارت هوشمند خودگردان را در لحظه انحام داد. غول نرم افزاری آلمانی، SAP به زودی نرم افزارهایی را برای این کار به بازار خواهد داد تا ظرفیت های پردازش در حافظه پیشرفت کند.



اکوسیستم یکپارچه
بسته های نرم افزاری پیشرفته و یکپارچه کمک خواهند کرد که خدمات دسترسی به زیرساخت های نرم افزاری رشد کند و بنابراین بتوانیم فشار کاری نرم افزاری را کاهش دهیم. این به افزایش سرعت کمک خواهد کرد. همچنین ما با نیاز روز افزون به لوازم خانگی روبه رو خواهیم بود که نرم افزارهایی به همراه سخت افزار داشته باشند. همان چیزی که به اینترنت اجسام هم ربط دارد و به شدت گسترش خواهد یافت.شرکت گارتنر در این بازار به خوبی وارد شده و در پنج سال آیند روند رو به رشدی خواهد یافت.



فروشگاه های نرم افزارهای کاربردی
تا سال ۲۰۱۴ سالانه بیش از ۷۰ میلیارد دانلود نرم افزارهای کاربردی گوشی های هوشمند خواهیم داشت. هم چنین در همین سال، بیشتر سازمان ها برای خودشان یک نرم افزار کاربردی روی گوشی هوشمند خواهند نوشت و می توانند یک فروشگاه اپلیکیشنی هم برای خودشان داشته باشند.

نظرات  (۱)

س : چرا از همه انتقاد می کنید اما از رهبر انتقاد نمی کنید؟
ج : جواب قاطع و بسیار زیبای استاد عباسی
http://sajjad-m.blog.ir/1393/01/02/
با بیان نظرات خود ما را در هرچه بهتر شدن وبلاگ یاری نمائید.
و من اله توفیق...

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی