آی تی جار ITJAR.BLOG.IR

وبلاگ فناوری اطلاعات آی تی جار

آی تی جار ITJAR.BLOG.IR

وبلاگ فناوری اطلاعات آی تی جار

مشخصات بلاگ
آی تی جار            ITJAR.BLOG.IR

به نام خدا
باسلام خدمت تمامی کاربران فارسی زبان
این وبلاگ رو برای کمک کردن به شما درباره
مسائل رایانه ای ساختم
امیدوارم به درستی ازش استفاده کنید
تمامی سایت هاووبلاگ هایی که تمایل دارند
بااین وبلاگ لینک کنند
درصورت سیاسی نبودن اطلاع دهند
تابه لینک اضافه شوند
لطفا در انجمن گفت و گو این وبلاگ عضو شوید و مارا در ارائه اطلاعات بهتر یاری کنید.
با تشکر گروه فناوری اطلاعات آی تی جار

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

Shelfies , خدمت جدیدی از گوگل!!!

پنجشنبه, ۱۴ فروردين ۱۳۹۳، ۱۲:۱۸ ب.ظ

در ۱ آوریل ۲۰۱۴ گوگل دهمین سالگرد جی میل را برگزار کرد و برای تبریک این روز ویژگی جدیدی به gmailاضافه نمود . اسم این ویژگی  Shelfies  است که از ادغام دو کلمه Sharable Selfie بوجود آمده است .

گوگل بدین ترتیب مراسم سالیانه خود را با این هدیه جشن گرفت . همانطور که می دانید در ۱۹ نوامبر امسال، واژه‌نامه آکسفورد، واژه selfie را واژه سال معرفی کرد. وقتی کسی از خودش عکس بگیرد و در اینترنت به اشتراک بگذارد، به عکس و کار انجام شده، «سلفی» گفته می‌شود. خود واژه «selfie» نخستین بار در سال ۲۰۰۲ ابداع شد، در آن زمان یک مرد استرالیایی، عکسی از خود در اینترنت منتشر کرد و از واژه سلفی استفاده کرد. Sharable نیز به معنای قابل اشتراک آورده شده است . بدین ترتیب وازه Shelfies سلفی قابل اشتراک معنا می دهد .  گرگ بولاک مهندس نرم افزار جیمیل در وبلاگ جیمیل نوشته است در سال ۲۰۱۲ وقتی گزینه custom themes به جیمیل اضافه شد ؛ بسیاری از کاربران از خودشان عکس گرفتند و آن عکس را در جیمیل آپلود کردند و به عنوان پس زمینه جیمیل خود قراردادند .

این واکنش کاربران خود علتی برای ساخت ویژگی جدید جیمیل شد . با این تفاوت که جیمیل به شما اجازه می دهد این پس زمینه خود را با دیگران به اشتراک بگذارید . شما می توانید به راحتی و با چند کلیک ساده این شلفی را با مادر – عمه – همسر – خواهر یا هر کسی که می خواهید به اشتراک بگذارید و منتظر ایمیل هایشان باشید که حاوی نظراتشان در مورد عکس شما در پس زمینه جیمیل خود خواهد بود . ایده اصلی Shelfie این است که شما نباید با Selfie  خود خودخواه باشید! و باید بتوانید آن را به اشتراک بگذارید .

Shelfie ویژگی جدید جیمیل

Shelfie خدمت جدیدی از گوگل

برای استفاده از این امکان جی میل به راحتی می توانید ایمیل خود را باز کنید به قسمت تنظیمات پس زمینه رفته ؛ عکس خود را در پیکاسا یا گوگل پلاس آپلود کنید یا حتی با وب کم یا دوربین گوشی خود عکس بگیرید وآن را به عنوان پس زمینه جیمیل خودتان قراردهید و برای هر کسی دوست دارید به اشتراک بگذارید .

معروفترین شلفی در حال حاضر شلفی پیگی(عکس بالاست) که شما نیز می توانید آن را انتخاب کنید . شما می توانید شلفی خودتان را بسازید یا از شلفی هایی که دیگران انتخاب کرده اند استفاده کنید .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی