آی تی جار ITJAR.BLOG.IR

وبلاگ فناوری اطلاعات آی تی جار

آی تی جار ITJAR.BLOG.IR

وبلاگ فناوری اطلاعات آی تی جار

مشخصات بلاگ
آی تی جار            ITJAR.BLOG.IR

به نام خدا
باسلام خدمت تمامی کاربران فارسی زبان
این وبلاگ رو برای کمک کردن به شما درباره
مسائل رایانه ای ساختم
امیدوارم به درستی ازش استفاده کنید
تمامی سایت هاووبلاگ هایی که تمایل دارند
بااین وبلاگ لینک کنند
درصورت سیاسی نبودن اطلاع دهند
تابه لینک اضافه شوند
لطفا در انجمن گفت و گو این وبلاگ عضو شوید و مارا در ارائه اطلاعات بهتر یاری کنید.
با تشکر گروه فناوری اطلاعات آی تی جار

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

یار قدیمی، نوکیا، خداحافظ!

سه شنبه, ۹ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۱۰:۵۴ ب.ظ

nokia

آیا اولین موبایلتان را به خاطر دارید؟ بدون شک برای من و خیلی از افراد، اولین تلفن همراهی که داشتیم، یکی از گوشی‌های شرکت نوکیا با آن صفحه تک ‌رنگشان بود.

روز گذشته کمپانی فنلاندی نوکیا به تاریخ پیوست و به زودی دیگر از نام و نشان نوکیا به جز خاطرات، چیزی باقی نخواهد ماند. مالکیت این شرکت فنلاندی از این به بعد در اختیار مایکروسافت قرار گرفته است. حدود 49 سال قبل بود که نوکیا فعالیت خود را آغاز کرد و توانست یکه‌ تاز میدان شود. حدود یک قرن حکومت در عرصه موبایل کم نیست و کمتر شرکتی چنین سابقه‌ای دارد. روز تلخی ‌برای دوست داران نوکیا و یا حتی ماست؛ زیرا اغلب افرادی که حدودا سی سال یا کمتر دارند، دسته کم یک بار جزء مشتریان کمپانی نوکیا شده‌اند و گوشی‌های نوکیا رفیق لحظه‌های تلخ و شیرین آن‌ها بوده است. اغلب گوشی‌های قدیمی و جدید نوکیا به علت استحکامشان شهرت داشتند و دارند که خود این ویژگی نیز تداعی‌گر خاطرات فراوانی در ذهن کاربران این شرکت است. یادش بخیر! حال بیاید خداحافظی با نوکیا داشته باشیم:

نوکیا! یادت می‌آید آن لحظه‌ای که دو تا دست همدیگر را می‌گرفتند با موسیقی که در آن لحظه پخش می‌کردی؟ یادت هست چقدر برایم شارژ نگه‌ میداشتی؟‌ آن زمان که غوغا کردی، این اواخر هم فعالیتت در زمینه ویندوز، عالی بود و تقریبا تنها شرکتی بودی که توی این زمینه بطور جدی فعالیت می‌کردی و تازه بود که تونستی پا به عرصه اندروید بزاری اما… حیف!

هنوز هم که هنوز است برخی از آن گوشی‌های قدیمی‌ات در دست مردم، بخصوص مادربرزگ‌ها و پدربزرگ‌ها هستند. گویا آن‌ها هم نتوانسته‌اند ازت دل بکنند. آن زمانی که همه تلفن‌های همراه چند برابر خودشان آنتن داشتند، تو باز هم توانستی بدرخشی و گوشی‌هایی ساختی که به راحتی می‌شد در دست پنهان کرد. چه کنیم که دیگر وقت وداع است و از فردا مایکروسافت جایت را پر خواهد کرد. ما را به خاطر حرف‌هایی که پشت سرت زدیم مانند گوشت‌کوب (اشاره به استحکام زیاد) و این جور حرف‌ها، حلال کن. خداحافظ!

البته باید خاطر نشان کرد که نوکیا تحت سلطه صاحب جدیدش یعنی مایکروسافت، هنوز به حیات خویش ادامه خواهد داد، اما شاید دیگر رنگ و بوی گذشته را نداشته باشد و نتوان آن را یک فنلاندی با آن پیشینه قدیمی صدا کرد!

شما چه خاطراتی با تلفن‌های همراه شرکت نوکیا داشتید؟ اگر شما هم مطلبی در وداع از این کمپانی فنلاندی دارید، ذکر کنید.

  • ۹۳/۰۲/۰۹
  • JARCHI

نظرات  (۱)

  • زینب جهان بخش
  • من خیلی در قید این نیستم که حتما گوشیم ویندوز موبایل باشه و الانم گوشیم سیمبیان هست!
    به نظرم برند خوبی بود و خوب کار میکرد.
    امیدوارم کمپانی جدید هم بتونه به خوبی گذشته و بلکه بهتر کار کنه.
    پاسخ:
    نوکیا برای همگی تبدیل به یک نوستالژی خوب شد

    ارسال نظر

    کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی