آی تی جار ITJAR.BLOG.IR

وبلاگ فناوری اطلاعات آی تی جار

آی تی جار ITJAR.BLOG.IR

وبلاگ فناوری اطلاعات آی تی جار

مشخصات بلاگ
آی تی جار            ITJAR.BLOG.IR

به نام خدا
باسلام خدمت تمامی کاربران فارسی زبان
این وبلاگ رو برای کمک کردن به شما درباره
مسائل رایانه ای ساختم
امیدوارم به درستی ازش استفاده کنید
تمامی سایت هاووبلاگ هایی که تمایل دارند
بااین وبلاگ لینک کنند
درصورت سیاسی نبودن اطلاع دهند
تابه لینک اضافه شوند
لطفا در انجمن گفت و گو این وبلاگ عضو شوید و مارا در ارائه اطلاعات بهتر یاری کنید.
با تشکر گروه فناوری اطلاعات آی تی جار

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

حضور فن‌آوری‌های مدرن همواره با عکس‌العمل‌های جالبی روبرو بوده است، عکس‌العملهایی که در مواردی آمیزه‌ای از خرافات و وحشت نشان داده‌اند.
این عکس‌العملها فقط مربوط به قدیم‌ها نمی‌شود و در مواردی حتی در هنگام ظهور فن‌آوری‌های نوین هم شاهد چنین واکنشهایی بوده‌ایم. در حال حاضر چیزهایی اطراف ما وجود دارند که شاید زیاد هم به وجودشان اهمیت ندهیم، اما همین‌ها روزی باعث ترسیدن خیلی‌ها شده‌اند و هنوز هم خیلی‌ها را به وحشت می‌اندازند.


قطار

railway-580-90

سال 1825 و زمانی که راه آهن استاکتون-دارلینگتون افتتاح شد، مردم را ترس برداشت، آنها تصور می‌کردند که بدن انسان توانایی حرکت با سرعت 30 مایل بر ثانیه را ندارد. در آنزمان مردم باور داشتند که با این سرعت حرکت کردن، باعث ذوب شدن بدن و کشته شدن می‌شود.

تلفن

telephone-580-90

زمانی که تلفن پا به عرصه وجود گذاشت، چندان هم با اشتیاق مورد استقبال قرار نگرفت. برخی از افراد مسن می‌ترسیدند که با دست زدن به آن، دچار برق گرفتگی شوند. مردها هم از این ترس داشتند که همسرانشان زمان زیادی را صرف صحبت کنند. در سوئد، برخی از موعظه کنندگان تلفن را ابزار شیطان می‌دانستند و خطوط و سیم‌ها را خراب کرده یا می‌دزدیدند. برخی دیگر هم می‌ترسیدند که خطوط تلفن کانالی به روح شیطان باشد.

تلویزیون

oldtv-580-90

همیشه به ما گفته‌اند که برای جلوگیری از آسیب دیدن چشم‌ها با فاصله از تلویزیون بنشینیم، اما ظاهرا قصه چیز دیگریست. در اواخر دهه 60، شرکت جنرال الکتریک تلویزیونهایی را روانه بازار کرد که از خود تشعشعات مضر اکس ساتع می‌کردند و مقامات نشستن نزدیک به آنها را خطرناک اعلام کردند. این مشکل خیلی زود برطرف شد، اما ترسش هنوز در ما وجود دارد.

مانیتورهای CRT

monitor-580-90

در اواسط سال 2000، نگرانی در رابطه با وجود تشعشع احتمالی در CRTها و تاثیر آن بر روی زنان باردار و سقط جنین در جهان بروز کرد. این نگرانی باعث شد که صنعت مانیتور سازی استانداردهای سلامتیTCO93  وTCO95  را برای کاهش تشعشعات احتمالی CRTها بکار گیرند.

وای فای

PCF259.tutorial_2.art-580-90

ترس از کشنده بودن وای فای هم به مانند ترس از کشنده بودن  CRTها نگران کننده بود. برخی باور داشتند که تشعشع وای فای موجب سرطان می‌شود. روزنامه‌ها با تیترهای زرد از خطرهای احتمالی وای فای حرف زدند، اما تا به امروز هیچ شواهد قابل اعتمادی از تاثیرات بیماری زای هیچ یک از فن آوری‌های بیسیم بدست نیامده است.

مشکل سال 2000(The Y2K bug)

cam33098

پیش از فرا رسیدن سال 2000 بود که بسیار از فروپاشی سیستم‌های کامپیوتری می‌شنیدیم. گیر کردن در آسانسورها، سقوط هواپیماها و تجربه چیزی شبیه به آخرالزمان، مسائلی بود که باعث وحشت در خیلی‌ها شده بود، اما هیچ اتفاقی نیفتاد و  این نشان می‌دهد که یا افرادی بودند که ما را دربرابر این فروپاشی حفظ کردند، یا اینکه کل ماجرا دروغی بیش نبود.

روبات‌ها

Reading and driving-580-90

بله، ترس از روباتها یک ترس همیشگی است، آنها آمده‌اند، مشاغلمان را گرفته‌اند و کارهایمان را انجام می‌دهند. همین خودپردازها، خودروهای بدون سرنشین و خیلی چیزهای دیگر. ژاپنی‌ها که پیشرو در زمینه ساخت روبات‌ها هستند، باور دارند که عصر روبات‌ها تازه در حال آغاز است.

شبیه سازی

human-cloning

سال 1997 را یادتان است؟ زمانی که خبر دالی، گوسفند شبیه سازی شده مثل بمب در دنیا ترکید و ریچارد سید فیزیکدان آمریکایی قول شبیه سازی انسان را تا 18 ماه آینده‌اش داد و پس از آن گفت که اولین انسان شبیه سازی شده نیز خودش خواهد بود. هنوز یک نسخه از ریچارد در دنیا وجود دارد و شبیه سازی انسان بیشتر در حد یک تئوری ماند. فعلا کسی مشغول ساختن یک ارتش شبیه سازی شده برای سلطه بر جهان نیست و  اگر هم هست، صدایش را در نمی‌آورد.

ضبط صوت

Sony_cassette_recorders-580-90

کمپینی با شعار “Home taping is killing music” در دهه 80 به راه افتاد که می‌گفت با وجود ضبط صوتهای کوچک، صنعت موزیک رو به نابودی پیش خواهد رفت. این اتفاق نیفتاد، اما ترس از سرقت‌های دیجیتالی آنقدری شد که زمان آمدن DAT، صنعت ضبط آمریکا تلاش به قدغن کردن آن داشت که البته این اتفاق هم نیفتاد.

VHS

VHS_cassettes-580-90

Jack Valenti در باره این وسیله چنین گفته است:” این فن‌آوری موجب خونریزی در صنعت سینما تا حد مرگ می‌شود”. او از دولت آمریکا خواسته بود که این فن آوری را ممنوع اعلام کند.

همین فن‌آوری باعث ایجاد بازار ی گسترده برای فروش و و اجاره کاست‌های ویدئو شد و همین بازار امروزه جای خود را به DVD داده است. اینترنت و بیت تورنت در واقع کابوس ولنتی را به واقعیت تبدیل کردند.

صحبت متنی

sms_privacy-580-90

آیا صحبت از طریق پیام‌های متنی زبان را خراب می‌کند؟ این پرسش از بی بی سی سال 2003  و پس از اینکه آموزگاری یک انشا را که به زبان پیامکی نوشته شده بود دریافت کرد پرسیده شد، اما پاسخ منفی بود. مخفف‌ها و اصطلاحات همیشه اهل ادب را به وحشت می‌اندازند.

ویدئو گیم

planetside_2-580-90

باعث چاقی در کودکان می‌شوند، مهارت‌های اجتماعی شما را نابود می‌کنند، کودکان را به کشتار جمعی ترغیب کرده و آنها را برای انجام اینکار تمرین می‌دهند و با نگه داشتن بازی کنندگان در منزل آنها را ضعیف می‌کنند. اینها ترسهایی است که همیشه در میان والدین وجود داشته است.

وحشت‌های اینچنینی همیشه با ما بوده‌اند و حتی اگر در کلام هم مخالفت خود را اعلام کنیم، باز هم در ناخود آگاه خود نمی‌توانیم منکر این ترسها باشیم. ترس از تکنولوژی از زمان ظهورش همراه بشر بوده است و از این پس هم خواهد بود.

  • ۹۳/۰۳/۰۳
  • JARCHI

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی