آی تی جار ITJAR.BLOG.IR

وبلاگ فناوری اطلاعات آی تی جار

آی تی جار ITJAR.BLOG.IR

وبلاگ فناوری اطلاعات آی تی جار

مشخصات بلاگ
آی تی جار            ITJAR.BLOG.IR

به نام خدا
باسلام خدمت تمامی کاربران فارسی زبان
این وبلاگ رو برای کمک کردن به شما درباره
مسائل رایانه ای ساختم
امیدوارم به درستی ازش استفاده کنید
تمامی سایت هاووبلاگ هایی که تمایل دارند
بااین وبلاگ لینک کنند
درصورت سیاسی نبودن اطلاع دهند
تابه لینک اضافه شوند
لطفا در انجمن گفت و گو این وبلاگ عضو شوید و مارا در ارائه اطلاعات بهتر یاری کنید.
با تشکر گروه فناوری اطلاعات آی تی جار

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

5 ابزار دریافت پشتیبان در ویندوز 7 و 8

شنبه, ۳ خرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۵۹ ب.ظ

بکاپ گرفتن در سیستم عامل ویندوز می‌تواند کاری بسیار پیچیده باشد. چه از کاربران ویندوز 7 باشید و چه نسخه 8 آن، ابزارهایی که می‌توانید برای این منظور از آنها استفاده نمایید تقریبا یکی هستند.
اما در کنار ابزارهایی که روی این سیستم عامل وجود دارد، می‌توان از نرم‌افزارهای ارائه شده توسط کمپانی‌های ثالث نیز برای این منظور استفاده نمود و فرقی ندارد که بخواهید اطلاعات مورد نظرتان را روی یک هارد اکسترنال ذخیره کنید یا یک ابزار ذخیره‌سازی آنلاین در هر صورت می‌توانید از این نرم‌افزارها نیز بهره بگیرید. در این مقاله قصد داریم شما را با نحوه استفاده از ابزارهای اختصاصی ویندزو آشنا نماییم.

بکاپ و بازیابی روی ویندوز 7
ویندوز 7 دارای امکانات اختصاصی خود برای دریافت بکاپ و بازیابی داده است که به شما امکان می‌دهد این کار را چه به صورت دستی و چه به صورت برنامه‌ریزی شده انجام دهید. برای این منظور کافی است از گزینه Backup and Restore در قسمت کنترل پنل استفاده نمایید.
نسخه اصلی ویندوز 8 نیز همین ابزار را دارد که با نام Windows 7 File Recovery از آن یاد می‌شود. این امکان به کاربران قبلی ویندوز 7 امکان می‌دهد که فایل‌های خود را از بکاپ‌های قدیمی ویندوز 7 بازیابی نمایند. البته باید گفت که ابزار File Recovery  ویندوز 7 از ویندوز 8 حذف شده است.


بازیابی سیستم
امکان موسوم به System Restore هم روی ویندوز 7 و هم ویندوز 8 نقش نوعی ابزار خودکار دریافت بکاپ را ایفا می‌کند. این ابزار از فایل‌های مهم سیستم شما به صورت مستمر و برنامه‌ریزی شده یا زمانی که امور مشخصی را انجام می‌دهید (مثلا نصب درایور سخت‌افزاری) بکاپ می‌گیرد. به این ترتیب اگر فایل‌های سیستم شما مخدوش شده یا نرم‌افزار کامپیوتر شما وضعیت ناپایداری را پیدا کند می‌توانید از قابلیت System Restore  برای بازیابی فایل‌هایتان استفاده نمایید.
اما با این روش نمی‌توانید از فایل‌های شخصی خود بکاپ بگیرید. این امکان بیشتر برای رفع ایراد سیستم مورد استفاده قرار می‌گیرد و از بکاپ‌های دریافتی برای بازگردادن سیستم به وضعیت پایدار قبلی‌اش استفاده می‌کند.

Previous Versions در ویندوز 7
این ویژگی‌ از ویندوز 7 به شما امکان می‌دهد که نسخه‌های قدیمی‌تر از فایل‌های خود یا حتی آنها که دیلیت شده‌اند را بازیابی نمایید. این فایل‌ها هم از طریق بکاپ‌های دریافت شده توسط قابلیت Backup and Restore ویندوز 7 و هم System Restore قابل دریافت می‌باشند. زمانی که ویندوز 7 یک نقطه یا اصلاحا پوینت را از System Restore می‌سازد این فایل می‌تواند در برگیرنده فایل‌های شخصی شما نیز باشد. از طریق امکان Previous Versions همچنین امکان استخراج فایل‌های شخصی از فایل‌های مربوط به سیستم نیز برای شما فراهم خواهد بود.
اما این ویژگی صرفا مختص ویندوز 7 بوده است و در ویندوز 8، System Restore از فایل‌های شخصی شما بکاپ نمی‌گیرد.


File History
ابزارهای بکاپ ویندوز 7 در نسخه 8 این سیستم عامل با قابلیت دیگری به نام File History جایگزین شده‌اند که البته لازم به ذکر است که این ویژگی به طور پیشفرض فعال نمی‌باشد. قابلیت File History ویندوز 8 روشی آسان برای دریافت بکاپ از فایل‌های شما روی یک درایو اکسترنال (هارد و فلش مموری) یا شبکه است.
این امکان در واقع جایگزین امکان Backup و Previous Versions ویندوز 7 شده است. لازم به توضیح است که امکان System Restore  از فاایل‌های شخصی شما در ویندوز 8 بکاپ نمی‌گیرد. این بدان معناست که نمی‌توانید نسخه‌های قدیمی فایل‌های خود را تا زمانی که File History خود را فعال نکرده‌اید بازیابی نمایید (چراکه این امکان به صورت پیشفرض فعال نمی‌باشد).


System Image Backup
سیستم عامل ویندوز همچنین امکان دریافت بکاپ از تصاویر سیستم را نیز برای شما فراهم می‌کند. این تصاویر در واقع فایل پشتیبان کل سیستم عامل، برنامه‌های نصب شده و فایل‌های شخصی شما هستند. این قابلیت هم در ویندوز 7 گنجانده شده و هم ویندوز 8 و 8.1 و برای دستیابی به آن باید روی گزینه File History در کنترل پنل سیستم خود کلیک نمایید.

 

  • ۹۳/۰۳/۰۳
  • JARCHI

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی