آی تی جار ITJAR.BLOG.IR

وبلاگ فناوری اطلاعات آی تی جار

آی تی جار ITJAR.BLOG.IR

وبلاگ فناوری اطلاعات آی تی جار

مشخصات بلاگ
آی تی جار            ITJAR.BLOG.IR

به نام خدا
باسلام خدمت تمامی کاربران فارسی زبان
این وبلاگ رو برای کمک کردن به شما درباره
مسائل رایانه ای ساختم
امیدوارم به درستی ازش استفاده کنید
تمامی سایت هاووبلاگ هایی که تمایل دارند
بااین وبلاگ لینک کنند
درصورت سیاسی نبودن اطلاع دهند
تابه لینک اضافه شوند
لطفا در انجمن گفت و گو این وبلاگ عضو شوید و مارا در ارائه اطلاعات بهتر یاری کنید.
با تشکر گروه فناوری اطلاعات آی تی جار

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

اپل خانه شما را هوشمند می کند!

سه شنبه, ۶ خرداد ۱۳۹۳، ۰۹:۲۷ ب.ظ

براساس گزارشی که روز دوشنبه منتشر شد کمپانی اپل در نظر دارد پلتفرمی به نام خانه هوشمند یا اسمارت هوم را در نمایشگاه WWDC رونمایی کند که امکان کنترل امور داخل خانه را برای شما فراهم خواهد کرد. 


به لطف این پلتفرم یک آیفون یا آی‌پد قادر خواهد بود که تنظیمات لوازم خانگی متصل به خود را تغییر دهد، آلارم آنها را روشن یا خاموش کند و سیستم روشنایی داخل و خارج از خانه را کنترل کند. گفتنی است که کمپانی گوگل نیز از رقیب خود عقب نمانده و اخیرا طرحی به نام Android@Home را کلید زده است.
کاربران با استفاده از پلتفرم اسمارت هوم قادر خواهند بود در زمان ترک منزل، سیستم آلارم آن را روشن نموده یا آن را به گونه‌ای تنظیم نمایند که پس از ورودشان به منزل سیستم روشنایی خانه را فعال نماید. چنانچه کاربران این پلتفرم در تعطیلات باشند می‌توانند با استفاده از آن طوری وانمود کنند که کسی در خانه حضور دارد و مانع از ورود سارقین به منزل خود شوند. کمپانی اپل سخت‌افزارهای ساخته شده برای این پلتفرم را با استفاده از برنامه اختصاصی خود موسوم به «ساخته شده برای آی‌فون» تأیید خواهد کرد. 
برخی از شرکت‌هایی که نامشان در لیست مجاز برای دریافت گواهینامه اپل ذکر شده است عبارتند از Dropcam، فیلیپس و Nest که مورد آخر در سالی که گذشت توسط گوگل خریداری شد و در زمینه تولید ترموستات‌های هوشمند و محصولات مشابه فعالیت می‌کند. گفتنی است که تنها کمپانی های معدودی می توانند امتیاز محصولات اپل را داشته باشند و با استانداردهای سخت گیرانه آن مطابقت نمایند. pqi یکی دیگر از نامهای تأیید شده اپل است که در زمینه تولید محصولات حافظه شامل فلش مموری و کارت حافظه فعالیت می کند. براساس این گزارش، می‌توان از محصولات دیگر این کمپانی نظیر AirPlay، CarPlay و iBeacon نیز همراه با این پلتفرم استفاده نمود. iBeacon در واقع نسخه کم‌مصرفی از بلوتوث است که امکان برقراری ارتباط در مسافت‌های بسیار کوتاه را فراهم می‌کند. این بدان معناست که سیستم مذکور می‌تواند موقعیت دقیق صاحب خانه که در حال کنترل منزل با استفاده از آی‌فون یا آی‌پد خود می‌باشد  را مشخص نماید.

  • ۹۳/۰۳/۰۶
  • MOHSEN HEYDARI BEHFAR

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی